دکتر مهاجررئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خبر داد: در ایام دهه فجر ۱۴۳ طرح و پروژه عمرانی و تولیدی اقتصادی با اعتباری بالغ۲۹۹ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد

البرز گلستان دکتر مختار مهاجردررئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در ایام دهه فجر ۱۴۳ طرح و پروژه عمرانی و تولیدی اقتصادی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: از مجموع این پروژه ها ۶۷ پروژه عمرانی و همچنین ۷۶ پروژه تسهیلاتی در سطح استان در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد.

مهاجر گفت: ۶۹ پروژه در بخش تجهیز آبیاری نوین و تامین آب کشاورزی، ۲۲ پروژه در بخش تولیدات گیاهی(زراعی، باغی و مکانیزاسیون)، ۲۱ پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، ۱۴ پروژه در بخش تولید پرورش دام و طیور، ۹ پروژه در بخش شیلات و آبزیان و ۸ پروژه در جنگل و مرتع در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی گفت: بالغ بر ۲۱ هزار خانوار گلستانی از اجرای این پروژه بهره مند هستند و ۶۷۳ نفر فرصت شغلی جدید به صورت مستقیم در این سازمان تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ابراز داشت: ۷۳ هزار هکتار از اراضی کشاوزی استان گلستان ۱۰۰ درصد خسارت دیدند.

مهاجر یادآور شد: ۳۱۰  هزار هکتار از اراضی استان گلستان متاثر از سیل بود ولی اراضی که کمتر از ۱۴ روز دچار سیلاب شده بودند را توانستیم احیاء کنیم و با اقداماتی مثل استفاده از قارچ کش و کودپاشی بخش زیادی از این اراضی مزارع از نابودی نجات پیدا کرد.

وی افزود: بر اثر سیل ۲۹ هزار پرونده خسارت در بخش کشاورزی تشکیل شده که شامل ۷۱ هزار هکتار بود و با توجه به نقشه های هوایی بالغ بر ۲ هزار هکتار دیگر از اراضی نیز به این بخش خسارت دیده از سیل افزوده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان یادآور شد: ۱۶۷ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان خسارت دیده از سیل تاکنون پرداخت شده و تا سقف ۲۵۰ میلیارد تومان می توانیم این تسهیلات را پرداخت کنیم.

مهاجر بابیان اینکه ۳۶۰ گندم در استان کشت شده است، افزود: ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار از اراضی گندم به دلیل عدم بارش موثر در ماه های گذشته یا محصول قابل توجه ندارند و یا محصول آن از بین رفته است.

وی افزود: در نوار شمالی نزدیک به ۳۵ هزار هکتار گندم به دلیل عدم این بارش ها از بین رفته است چرا که دیگر زمانی برای دوره داشت باقی نمانده و محصول آن به شکل علوفه درخواهد آمد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۲ ق.ظ

دیدگاه