آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در جلسه شورای اداری استان با حضور رئیس جمهور:رییس جمهوری وارد میدان شده و همه باید در میدان باشند و به پشت میز نشستن اکتفا نکنند

کدخبر:۵۹۴۴۲

البرز گلستان/

آیت الله نورمفیدی با برشمردن برخی از مسائل مهم استان گلستان و اشاره به اینکه این استان با وجود ظاهری زیبا اما جزو پنج استان محروم کشور است؛ خواستار از بین بردن دلالی شد تا تولید ارزش واقعی خود را پیدا کند.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، جمعه شب( ١٣ اسفند) در جلسه شورای اداری گلستان که با حضور رییس جمهوری برگزار شد؛ با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: جلسات فنی هم باید پشتوانه معنوی داشته باشد و بدون آن نمی شود.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تأکید بر بیرون راندن کینه از دل ها در ماه شعبان و اینکه در این ماه انسان باید خیلی تلاش کند؛ با استفاده از روایتی از رسول اکرم (ص)درباره کسی که اول شعبان به مردم خدمت کند و مشکلات مردم را حل کند؛ سفر رییس جمهوری را مصداق این حدیث خواند و گفت: شما مشکلات مردم را از نزدیک شاهد بودید؛ بابی از خیر را برای مردم باز کنید.
وی ادامه داد: ظاهر این استان زیبا است اما از نظر محرومیت جزو ۵ استان کشور است و مسائل جزیره آشوراده از مواردی است که ٢٠ سال حل نمی شد و به نظرم قفل اقتصادی استان را حل می کند؛ خلیج گرگان هم مشکلاتی دارد که بررسی شد و تصمیمات قاطع برای آن گرفته شد.
آیت الله نورمفیدی گفت: مسئله بعدی کریدور شمال و جنوب است؛ سه نفر از رؤسای جمهوری برای این مسئله آمدند و این اقدام می توانست تحول و توسعه ایجاد کند اما اقدامی نشد، این برای ما خیلی مهم است که این ارتباط باید زودتر ایجاد شود و ما باید آسیای میانه را به ایران متعلق کنیم که برای آن خیلی هم کوتاهی شده است.
وی با تأکید بر اینکه کریدور شمال جنوب خیلی می تواند در اقتصاد کشور و استان مؤثر باشد و امروز رییس جمهوری با قاطعیت در این باره دستور دادند؛ افزود: گلستان استانی کشاورزی است؛ زهکشی اراضی خیلی تحول ایجاد کرده، ١١٠ هزار هکتار انجام شده و ۵٠ هکتار در حال انجام است و خیلی بیشتر از اینها می توانیم نیازهای کشاورزان استان را برطرف کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: امروز مشکل کشور مسائل اقتصادی است، مسائل اقتصاد هم به سادگی حل نمی شود تنها راه آن تولید است و باید ثروت های ما فرآوری شود و نباید خام بفروشیم؛ الان در کشور ما به جای ارزشمندی تولید، دلالی ارزشمند است و تا دلالی از بین نرود تولید ارزشی ندارد آن هم تولید با کیفیت و با قیمت های متناسب که بتواند در بازارهای جهانی وارد شود و رقابت کند اما آنچه که مرا امیدوار می کند نگاه مقام معظم رهبری است و آمریکا تا زمانی آدم نشود، نمی شود با او ارتباط برقرار کرد.
وی سفرهای ریاست جمهوری را امیدوار کننده خواند که می تواند مشکل تولید و اقتصاد و … کشور را حل کند و تأکید کرد: وضع مردم خوب نیست و باید فکری برای آنها شود؛ رییس جمهوری وارد میدان شده و آمده در میدان و همه باید در میدان باشند و به پشت میز نشستن اکتفا نکنند.
آیت الله نورمفیدی در پایان خاطرنشان کرد: امام و امروز مقام معظم رهبری یک ایده ای داشتند که شاخ آمریکا را باید در این منطقه شکست؛ حاج قاسم مرد میدان بود و خطر کرد و نترسید و اگر مرد میدان بشویم خداوند هم کمک می کند.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۴:۱۶ ب.ظ

دیدگاه