رئیس مجمع خیرین سلامت گلستان : راه اندازی مرکز درمان و نگهداری بیماران مبتلا به سل یکی از نیازهای ضروری استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرز گلستان ،حجت الاسلام محمد قاسم لیوانی بعد از ظهر سه شنبه، در جمع خبرنگاران افزود: مجمع خیران سلامت گلستان در سال ۱۳۸۸ در استان تاسیس شد و هم اکنون در همه شهرستان های استان شورای خیران سلامت راه اندازی شده است، هر چند به طور غیر رسمی خیرین گلستانی از سال ۶۹ در امر کمک به بهداشت و درمان استان مشارکت داشته اند.

وی با بیان اینکه مجمع خیران سلامت استان ۶۵ نفر عضو دارد و حدود هزار نفر نیز با این مجمع همکاری دارند تصریح کرد: از زمان تاسیس مجمع خیران سلامت در استان کارهای بزرگی در زمینه ساخت مراکز درمانی، خانه های بهداشت، درمانگاهها و تامین تجیهزات پزشکی انجام شده است که به عنوان نمونه می توان به ۱۳۰ مورد خرید تجهیزات پزشکی (به غیر از اهدا زمین و ساخت و سازهای عمرانی) در شهرستان آق قلا اشاره کرد.

حجت الاسلام لیوانی با اشاره به فعالیت های مجمع خیران سلامت استان تصریح کرد: در حال حاضر پروژه ساخت مرکز بهداشتی درمانی گرگان و کلاله با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان، ساخت درمانگاه شبانه روزی گالیکش با اعتبار ۵۵۰ میلیون تومان، ساخت مرکز بهداشتی درمانی در علی آباد کتول با برآورد ۴۰۰ میلیون تومان (با مشارکت دانشگاه)، ساخت مرکز بهداشتی درمانی شهری الغدیر گرگان با برآورد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان (با مشارکت دانشگاه)، ساخت درمانگاه تخصصی در آق قلا با مبلغ یک میلیارد تومان برآورد هزینه و ساخت درمانگاه تخصصی سیمین شهر با مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان توسط خیران سلامت استان در حال انجام است.

لیوانی همچنین، ساخت مرکز ۱۴ تختخوابی دیالیز بندر ترکمن با هزینه ۴۰۰ میلیون تومان، ساخت پایگاه بهداشتی درمانی بندرترکمن با هزینه ۱۸۰ میلیون تومان، ساخت خانه بهداشت قره قاشلی با ۵۶ میلیون تومان هزینه و ساخت خانه بهداشت رادکان کردکوی با ۱۱۲ میلیون تومان برآورد هزینه را بخش دیگر از پروژه های عمرانی دانست که از سوی خیران سلامت در بخش بهداشت و درمان استان در حال انجام است.

وی، این تعداد کمک خیران را به غیر از کمک هایی همچون اهداء زمین، ساخت فضاهای مورد نیاز فیزیکی و اهداء تجهیزات پزشکی دانست که توسط خیرین سلامت در استان صورت می گیرد.

رئیس مجمع خیران سلامت استان در ادامه با اشاره به نیازهای بخش بهداشت و درمان استان، با دعوت از خیران برای مشارکت در ساخت فضاهای جدید و تامین تجهیزات پزشکی افزود: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی استان مجوز ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی را در گرگان دریافت کرده است که برای ساخت این بیمارستان به ۲۰ هکتار زمین نیاز است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ هکتار زمین توسط مردم جلین آماده شده است و برای تامین مابقی زمین این بیمارستان، به کمک خیران نیاز است اظهار کرد: در حال حاضر چند دانشکده پزشکی از جمله دانشکده دندانپزشکی و زیست فناوری در محیط های موقت راه اندازی شده است که برای ساخت این دانشکده ها نیز به کمک های خیران نیاز داریم.

تجهیزات پزشکی از نیازهای ضروری بخش بهداشت و درمان استان است

حجت الاسلام لیوانی تجهیزات پزشکی را از نیازهای ضروری بخش بهداشت و درمان استان دانست و گفت: تجهیزات پزشکی هرروز مدرن تر می شود و در حال حاضر یک دستگاه آندو سونوگرافی از نیازهای ضروری استان است که در تشخیص و درمان سرطان نقش عمده دارد و قیمتی آن بالغ بر یک میلیارد تومان است ، که بخشی از هزینه های آن تامین شده است و مابقی نیازمند کمک خیرین است.

وی همچنین، کمک به راه اندازی مرکز درمان و نگهداری بیماران مبتلا به سل را (با توجه به شمار زیاد بیماران مسلول) یکی از نیازهای ضروری استان بیان کرد و گفت: برای ساخت این مرکز به دست کم یک هکتار زمین نیاز است و لازم است خیران برای تامین زمین و ساخت آن مشارکت داشته باشند.

خیرین سلامت در ساخت خوابگاه های دانشجویی مشارکت کنند

وی همچنین، نیاز به ساخت خوابگاههای دانشجویی را یکی دیگر از کمبودهای بخش بهداشت و درمان استان برشمرد و افزود: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی استان تنها دو خوابگاه دانشجویی دارد و بقیه دانشجویان این دانشگاه در خوابگاههای استیجاری سکونت دارند و انتظار داریم خیران دست به دست هم بدهند و مشکل خوابگاههای دانشجویی دانشگاه را برطرف کنند.

وی با اشاره به نیازهای درمانی استان گفت: نیاز به اهدا زمین برای ساخت بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی در شهرستان گنبدکاووس و نیاز به افزایش تخت های دیالیزی بخشی از مطالبات بهداشتی درمانی استان است که کمک خیرین را می طلبد.

محمد تقی امین روان رییس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان گلستان در ادامه تصریح کرد: خیرین سلامت استان گلستان نشکل از افراد بومی و غیر بومی استان و همچنین خیریمی از خارج کشور هستند که تا کنون بر حسب وظیفه انسانی ما در بخش ارتقاء بهدشات و درمان استان کمک کرده اند.

وی افزود: استان گلستان در اهداء زمین توسط خیرین در کشور رتبه ۴، در اهداء و خرید تجهیزات رتبه ۱۳ و در ساخت فضاهای فیزیکی رتبه ۱۲ را دارا است و می طلبد با توجه به نیازهای فراوان استان در بخش بهداشت و درمان خیرین کمک بیشتری داشته باشند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۶:۵۳ ب.ظ

دیدگاه