بابایی مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خبر داد: فعالیت ۴۵۰ پایگاه امداد در جشن نیکو کاری امسال / جمع آوری ۱۵ میلیارد تومان در جشن نیکوکاری سال قبل

کد خبر:۵۹۲۷۵

البرز گلستان/ نشست خبری عیسی بابایی مدیرکل کمیته امداد استان گلستان  با اصحاب رسانه استان در سالن اجتماعات به مناسبت ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد  برگزار شد.

بابایی در این نشست اظهار کرد: هرساله در پایان سال جشن نیکوکاری کاری را با سازمان‌ها و خیرین داریم و امسال بصورت نمادین از ۱۲ الی۱۴ اسفند این جشن برگزار می شود.

وی افزود: امسال ۴۵۰ پایگاه در این جشن کمک می کنند و ۳۵۰ پایگاه مربوط به مراکز نیکو کاری نی باشد و ۲۰ پایگاه در ادارات تا پایان سال فعال هستند  ضمن آنکه ۳۰ پایگاه در میادین

بابایی گفت : امسال شعار محوری ما عیدی برای همه می باشد

وی گفت : از طرق سه روش مردم می توانند به حساب جشن نیکوکاری کاری با آدرس های زیر بصورت غیر حضوری فعال شوند.

شماره حساب ۰۱۱۱۸۰۴۶۸۹۰۰۸ بانک ملی

و شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۰۲۲۶ بانک ملی

و پرداخت آنی ussD با ارسال کد دستوری(#۰۱۷*۱*۸۸۷۷*)

بابایی تاکید کرد:در سال گدشته ۱۵ میلیارد تومان جمع آوری شده و امسال تا سقف ۲۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

بابائی در اد امه گفت:در حوزه اشتعال سال ۱۴۰۰ در حدود ۷۶۰۰ فرصت شغلی با ارزش ۲۴۰ میلیارد تومان ایجاد شده است.

مدیر کل  کمیته امداد استان در ادامه افزود:حدود۲۴۰۰ خانوار به در آمد خود کفایی رسیده  و کمیته تا مرز خود کفایی همراه مدد جویان می باشد.

بابایی سپس متدکرشد: تقریبا ۹۰۰ فرصت شغلی در حوزه کاریابی ایجاد وبه شکل اهرم تشویقی کمک شده و به هر فرد بکار گرفته ۱۰۰ میلیون تومان وام به کارفرمایان پرداخت شده است.

وی گفت : ۵۱۲۷ نفر در حوزه آموزش بکار گیری شده اند. و بیش از ۷۰ راهیر شغلی را شناسایی کرده و  اینها کسانی هستند کار را می شناسند.

بابایی سپس افزود:۲۳۰۰ مدجو به این راهبران ارتباط داده شده است .

مدیرکل کمیته امداد گلستان در ادامه یاد آورشد: ورود کمیته امداد به بعضی از رویدادهای اشتغال  در شرق استان از جمله صنعت نوغانداری از ابتدا تا انتها داریم.

وی افزود:با ورود کمیته امداد به نوغانداری در فرش استان تحول ایجاد شده است ‌ و فرش کمیته امداد در برند احسان جهانی شده است.

وی افزود: سال آینده  با موضوع برق با ایجاد پنل های برق تا ۳هزار نفر با مقیاس ۵کیلو وات که تا کنون یک هزار نفر شناسایی شده اند. و تا مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان گلستان افزود: ۲۲۸۱ مورد احداث مسکن در دستور کار داشته ایم  ۳۹۲۲ مورد مجموع ریال در حوزه مسکن ۸۰ میلیارد تومان بوده است . تیپ های مقیاس ساخت ۵۰ الی ۵۵ متری می باشد.

وی افزود: ساخت ۳۰۳ واحده مراوه تپه درمی  با همکاری بنیاد علوی در حال احداث می باشد

بابایی تعداد خانواده های نیازمند مسکن را ۱۳۱۸۰ نفر که ۸هزار نفر مددجوی روستایی و ۵۱۸۰ نفر مدد جویان شهری می باشند. که تعداد ۵۱۴۱ نفر نیازمند زمین شهری می باشند

وی افزود:در حوزه حمایت ۴۰ سرفصل داریم  و در حو زه در مان طرح غربالگری با دانشگاه علوم پزشکی تفاهمنامه داشته ایم که در کشور بصورت نمونه بوده است.

بابائی افزود: ۱۷هزار دانَش آموز و ۱۳۰۰ نفر دانشجو تحت پوشش داریم  که به مستعدین کمک هزینه تحصیلی داده می شود.

وی در ادامه تصریح کرد یک هزار سری جهیزیه به نوعروسان تا مبلغ ۳۰ میلیون تومان  پرداخت می شود.

انتهای خبر

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۷ ق.ظ

دیدگاه