هزارجریبی» مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان۹۰ درصد از درآمدهای عمومی استان را درآمد مالیاتی تشکیل می دهد/سامانه گویای ۱۵۲۶ به صورت شبانه روزی آماده دریافت مسائل مربوط به امور مالیاتی است

کدخبر:۵۸۸۷۰

البرزگلستان/ «علی اصغر هزارجریبی» مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان  در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان، اظهار کرد: درآمدهای مالیاتی درآمدهای پایداری هستند؛ ولی درآمدهای حاصل از فروش نفت، سرمایه پایداری نیست.

وی افزود؛ کشور به سمتی می رود که درآمدهای مالیاتی را جایگزین مناسبی برای منابع نفتی کند.

مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان با بیان اینکه بیش از ۹۶ درصد مردم گلستان اظهارنامه مالیاتی را تسلیم کرده اند، تصریح کرد: تسلیم اظهارنامه مالیاتی در استان هر سال نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
هزارجریبی تاکید کرد: ۸۵ درصد از اظهارنامه های مودیان گلستانی از سوی اداره مالیات پذیرفته شده است.

وی تصریح کرد: درآمدهای وصول شده از مالیات در گلستان به خزانه دولت واریز شده، بعد دوباره برای تامین نیازهای استان برگشت داده می شود.
هزارجریبی از رشد ۷۷ درصدی درآمدهای مالیاتی استان گلستان خبر داد و گفت: ۹۰ درصد از درآمدهای عمومی استان را درآمد مالیاتی تشکیل می دهند.

وی، ادامه داد: طی ۱۰ ماهه امسال مودیان گلستانی یک هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده اند.

وی متذکر شد؛ در مالیات ارزش افزوده نیز امسال ۹۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان با تأکید بر اینکه تمامی دستگاه های کارتخوان باید تا پایان بهمن ماه امسال به سیستم مالیاتی وصل شوند، ابراز کرد: در غیر این صورت دستگاه های کارتخوان قطع شده و غیرفعال خواهد شد.

وی، افزود: بابت هر تراکنشی که در دستگاه کارتخوان انجام شود مالیات اخذ نمی شود؛ بلکه بر اساس درآمد حاصله سالیانه مالیات اخذ می شود.

وی خاطرنشانکرد؛ از این به بعد ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی خواهد بود که در آن وضعیت مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی مشخص است.

هزارجریبی در پایان خاطر نشان کرد: شماره گویای ۱۵۲۶ به صورت شبانه روزی آماده پذیرش پیشنهادها، نظرات و گزارش های شهروندان در خصوص مالیات است.

انتهای پیام/

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۴:۱۰ ب.ظ

دیدگاه