داداشی مدیر کل هواشناسی گلستان از خرید پکیج کامل ثبت دادهای دریایی و نصب و راه اندازی آن در سه نقطه از سواحل استان از جمله فرید پاک گمیشان برای خدمات رسانی بهینه در زمینه تهک دریایی استان خبر داد

سامانه توسعه هواشناسی کاربردی ( تهک ) و نقش آن در پدافند غیر عامل

البرز گلستان/کارگاه آموزشی معرفی خدمات هواشناسی و سامانه توسعه هواشناسی کاربردی ( تهک ) به مسئولین و کارشناسان پدافند غیر عامل استان هم زمان با هفته پدافند غیر عامل با حضور نوربخش داداشی مدیر کل استان و مسولین و کارشناسان پدافند غیرعامل دستگاههای اجرایی در محل سالن کنفرانس هواشناسی گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان ، در ابتدای جلسه داداشی مدیر کل استان ضمن خیر مقدم به میهمانان و گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل گفت : عامل اصلی و رسالت اجرای برنامه های هواشناسی حفظ جان و مال مردم است و با اطلاع رسانی های به موقع و صحیح پیش بینی های جوی میتوان ضرر و زیان های اقتصادی را کاهش داد ، وی افزود :سامانه توسعه هواشناسی کاربردی یک نوع تغییر نگرش در جهت بهره برداری از اطلاعات و داده های هواشناسی است . در سالهای اخیر نوع بارش ها تغییر کرده و بارشهای کوتاه مدت و رگباری و فراوانی آنها ، در طول سال افزایش یافته و موجب بروز خسارات و وقوع سیل شده که نیاز است تجهیزات جدید جهت پیش بینی های کوتاه مدت فراهم گردد ، لذا با موافقت مسئولین استانی هماهنگی های لازم جهت خرید رادار هواشناسی برای استان انجام گرفته و این امر در حال پیگیری است .
داداشی در ادامه از خرید پکیج کامل ثبت دادهای دریایی و نصب و راه اندازی آن در سه نقطه از سواحل استان از جمله فرید پاک گمیشان برای خدمات رسانی بهینه در زمینه تهک دریایی استان خبر داد.
در ادامه جلسه محمد رضا رحمن نیا معاون توسعه و پیش بینی استان در باره سامانه توسعه هواشناسی کاربردی و اهداف و نتایج اجرای این سامانه طی دو سال گذشته در استان توضیحات کاملی را ارائه نموده و گفت : پایش لحظه به لحظه وضعیت جوی در شرایط بحرانی جهت اطلاع رسانی به مسئولین استانی در مرکز پیش بینی و پایش استان انجام میشود.
رضا پور نماینده پدافند غیر عامل هلال احمر استان به اهمیت و نقش داده ها و پیش آگاهی های جوی در زمان وقوع مخاطرات آب و هوایی در امر امداد و نجات اشاره نموده و زمانی نماینده پدافند غیر عامل فرودگاه استان نیز به ضرورت دریافت اطلاعات هواشناسی در هنگام پرواز و تامین سلامت پرواز اشاره نموده و گفت : اگر همزمان با گزارش متار پیش بینی های یک یا دو ساعته نیز لحاظ شود کمک شایانی برای عملیات پروازی به همراه خواهد داشت .
محسن اخلاقی نماینده پدافند غیر عامل سازمان جهاد کشاورزی استان نیز درخواست نمود که پیش بینی پدیده هایی مانند سرماهای شدید در بازه زمانی یک ماهه همراه سایر داده های هواشناسی به بخش کشاورزی موجب تصمیم گیری و مدیریت بهینه امر کشاورزی خواهد شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۹:۲۳ ق.ظ

دیدگاه