حجت الاسلام سلیمانی فردمدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان درجمع نمازگزاران گرگان:وقف درموضوعات مختلف اعم مذهبی،حوزه های علمیه، دانش بنیان، ازدواج واشتغال جوانان کاربرددارد

کدخبر:۵۵۶۵۲

به گزارش خبرنگار البرز گلستان به نقل از  شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد»مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ظهر امروز(جمعه ۱۶ شهریور) در جمع نمازگزاران گرگان با گرامیداشت دهه وقف اظهار کرد: وقف یک نوع صدقه جاریه است و در موضوعات مختلف اعم از اماکن مذهبی، حوزه های علمیه، حوزه های دانش بنیان، ازدواج و اشتغال جوانان و رفع گرفتاری ها کاربرد دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: اگر امروز سخن از تمدن نوین اسلامی می شود و مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی بر معنویت و تقویت پایه های نظام اسلامی تاکید می فرمایند به برکت نهال ارزشمند وقف است و این مهم می تواند با تکیه بر آن تحقق یابد.

وی تصریح کرد: یکی از مولفه های اصلی قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی اماکن متبرکه هستند و بیش از ۹۰ هزار مسجد و بیش از ۸ هزار بقعه متبرکه و امامزاده در سطح کشور وجود دارد.

حجت الاسلام سلیمانی فرد از وجود بیش از سه هزار و ۷۰۰ مکان مذهبی، بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مسجد و بیش از ۱۲۳ بقعه متبرکه و امامزاده واجب التعظیم و واجب التکریم در استان گلستان خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان یادآور شد: در طول زمان جمعی از مومنان به صورت دسته جمعی برای رفع فقر مادی و معنوی در جامعه اسلامی از جمله استان گلستان در راه وقف گام برداشتند و با آگاهی و راهبری علمای گلستان از گذشته تاکنون موقوفات زیادی با نیت های مختلف به امانت گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه گلستان از جهت تعدد و تکثر موقوفات رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: موقوفات گلستان مربوط به دوره پس از انقلاب اسلامی است و این دوره به برکت شهدا و علما دوره طلایی وقف به شمار می رود، طوری که ۷۸ درصد موقوفات پس از انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام سلیمانی فرد تاکید کرد: به برکت وقف در سیل و کرونا و در قالب کمک مومنانه بیش از ۱۹۰ هزار بسته معیشتی در گلستان توزیع شد، همچنین بیش از ۴۳ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند و بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر حافظ و قاری قرآن کریم در قالب مراکز مجازی حفظ قرآن در مساجد و امامزادگان شاخص تربیت شدند.

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۹ ق.ظ

دیدگاه