مهندس محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی گلستان از تعامل با شهرداریهای استان با هدف ارتقاء سیما ومنظرشهری خبرداد

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان :با هدف ارتقاء سیما ومنظرشهری با شهرداریهای استان تعامل داریم
البرز گلستان مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان بیان داشت : با هدف ارتقاء ساخت و ساز و سیما ومنظر شهری واجرای طرحهای جامع و تفصیلی شهرهای استان با شهرداران ،تعامل خوب و سازنده داریم .
به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان : مهندس “حسین محبوبی” مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل در حاشیه نشست با مهندس دادبود شهردار گرگان و کارشناسان مربوطه اظهار داشت : نشست های کاری و تخصصی و بررسی طرح ها و پروژه های شهری ، بین اداره کل و شهرداریها باعث تسریع و تسهیل امور خواهد شد که این مهم در رفع مشکلات شهروندان موثر خواهد بود.
وی افزود: اجرای طرح های مشترک با شهرداری ها در بافت های تاریخی و فرسوده از دیگر موضوعاتی است که در این نشست ها مورد بررسی و تصمیم گیری های لازم اتخاذ می شود.
مدیر کل راه و شهرسازی گلستان ادا مه داد:خوشبختانه در شهر گرگان تا کنون تعدادی پروژه مشترک با شهرداری گرگان اجرایی شده و در نظر داریم در سالجاری درمحدوده بافت تاریخی شامل محلات سرچشمه ، بازار نعلبندان و پاسرو ،بافت فرسوده و بافت های ناکار آمد شهری با توجه به سیاستگذاری وزارتخانه متبوع این همکاری را گسترش و پروژه هایی را اجرا نماییم .
این مقام مسئول افزود: حدود ۲۶۲۱ هکتار حدود ۶۲/۱۶ درصد ازمساحت استان محله ها و محدوده های بافت های میانی و سکونتگاههای غیر رسمی محسوب می شود که باید برای آن برنامه های تدوین وبا حضور سازمان های متولی اقدامات لازم را بیش از پیش انجام داد .
مدیر کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: از سال ۹۴ و همزمان با برنامه پنجم و ششم توسعه تا کنون حدود ۵/۷ میلیارد تومان در زمینه های مختلف از قبیل احیاء تکایا، تملک و بازسازی خانه های تاریخی ، مساجد و اجرای طرح توانمند سازی ساکنین محدوده های غیر رسمی و بهسازی و نوسازی بافت فرسوده در شهر های گرگان و گنبد در محلات هدف توسط این اداره کل اجرا شده ودر سالجاری تعداد ۲۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۲میلیاردو ۱۹۹ میلیون ریال از محل تامین منابع ملی اجرایی میشود .
دادبود شهردار گرگان در این جلسه ضمن اهمیت برگزاری این جلسات و نشست هادر پیش برد امورساخت وساز شهر ی در زمینه اجرای پروژ ه های مشترک طرح باز آفرینی شهری اعلام آمادگی نمود.
اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گلستان

خبر محمد یزدانی

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۳:۴۱ ب.ظ

دیدگاه