دردیدارمدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان مطرح شد: استفاده از آب دریا برای توسعه بیشتر شهرک های صنعتی

کدخبر۴۵۶۵۸

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در جلسه با مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: یکی از عوامل و زیرساخت‌های استقرار صنایع، وحود آب کافی و با کیفیت مطلوب در طول سال است و تلاش شرکت آب منطقه ای گلستان بر حمایت از صنایع در استان است.

البرز گلستان به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی در این جلسه اظهار کرد: مطالعات جامع آب صنعت و شرب در استان انجام شده است و میزان آب و کمبود مشخص است. در طرح سامانه انتقال آب صنعت، از طرفی قسمتی از نگرانی بخش صنعت در خصوص تامین آب حل شده و از طرف دیگر ظرفیت معطل مانده سدها به عنوان تامین کننده آب صنعت مورد استفاده قرار گرفته و توجیه اقتصادی آنها به حد مورد انتظار خواهد رسید و از همه مهمتر اشتغال و ارزش افزوده استان رشد جهشی و قابل توجهی خواهد یافت.

مهندس حسینی اظهار کرد: در این طرح از سدهای گلستان و بوستان ونرماب، ۲۰ میلیون متر مکعب به شمال استان منتقل می شود و بخشی در مسیر مورد استفاده قرار می گیرد و مابقی نیزبه شهرک صنعتی یک هزار هکتاری می رسد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان تصریح کرد: برای مطالعه این طرح می بایست با مشارکت سازمان صمت و شرکت شهرک ها ، کمیته راهبری شکل بگیرد و شرکت شهرک های صنعتی هم در این کمیته عضو باشد و بتواند کمک لازم را انجام دهد.

مهندس حسینی تصریح کرد: برای توسعه بیشتر شهرک های صنعتی هم گزینه پیشنهادی ما استفاده از آب دریا است که شرح خدماتی مطالعات آن آماده شده و به شرکت شهرک ها ارائه می شود که بر اساس آن مشاوری به کار گرفته شده و کمیته فنی با حضور اب منطقه ای بر کار نظارت نماید.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان بیان کرد: ما در استان به صنعت اعتقاد داریم چرا که بخشی از ارزش افزوده و اشتغال در اقتصاد مربوط به صنعت است وبخش دیگر هم به گردشگری اختصاص دارد و صنعت دغدغه ماست.

وی بیان کرد: در شهرک های صنعتی استان در کنار چاه هایی که این شهرک ها دارند اجازه حفر چاه رزرو داده می شود تا در زمان خرابی چاههای اصلی به طور موقت از آن استفاده کرده و تولید دچار مشکل نشود.

 

خبر مسلم افتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۴:۲۷ ب.ظ

دیدگاه