مراسم افتتاحیه پروژه های اقتصادی و اشتغالزایی و عمرانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کردکوی در هفته دولت با حضور چراغعلی معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان

✅برگزاری مراسم افتتاحیه پروژه های اقتصادی و اشتغالزایی و عمرانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کردکوی در سومین روز از هفته دولت با حضور چراغعلی معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان، قدمنان فرماندار شهرستان کردکوی، حسن پور جانشین رئیس سازمان، سید رضا مومنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کردکوی، باتفاق جمعی از روسا، مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی شهرستان کردکوی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان

در این مراسم که بصورت نمادین و متمرکز پروژه لایروبی و مرمت آببندان روستای یساقی به مساحت ۱۷هکتار افتتاح شد مومنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، بیوگرافی از شهرستان ارائه نمودند و بیان کردند که شهرستان کردکوی با ۲۵هزار هکتار زمین و ۳هزار هکتار باغ و ۱۴۰۰۰مولد بخش کشاورزی بزرگترین NGO شهرستان است درنتیجه رضایت این تعداد بهره بردار در اولولیت قرار دارد.

همچنین  ایشان به اهمیت بخش کشاورزی  و نقش آن در ایجاد اشتغال و اقتصاد درآمد خانوار اشاره و بیان نمود که در آینده نزدیک جنگ قوم ها و قبیله ها بر سر آب خواهد بود و به همین منظور یکی از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی و به تبع آن مدیریت جهاد کشاورزی بحث آب می باشد و به اهمیت اجرای سیستم های آبیاری نوین، خط انتقال، لایروبی آب بندان ها و…. اشاره نمودند و اقدامات انجام شده و در دست اجرای این مدیریت را به شرح ذیل بیان کردند: آبیاری تحت فشار، خط انتقال، سیستم نوار تیپ، تسطیح و یکپارچه سازی اراضی، احداث جاده بین مزارع، لایروبی آببندانهای شهرستان، خشکه کاری برنج، کشاورزی حفاظتی و ….

در ادامه ویبه اقدامات انجام شده توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در بحث سیل اخیر من جمله: تشکیل پرونده های خسارت سیل، پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات به خسارت دیدگان، احداث کانال بوسیله بیل مکانیکی در اطراف مرغداریهای محاصره شده در آب، اصلاح زهکش های آسیب دیده، احداث جاده های بین مزارع خسارت دیده در سیل و…. اشاره نمودند.

 

✅ مدیر جهادکشاورزی شهرستان کردکوی همچنین اعلام نمود: یکی از اقدامات انجام شده و در دست اجرای مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کردکوی در بحث بهره وری آب مرمت و لایروبی ۱۰ آببندان واقع در شهرستان جمعا به مساحت ۱۸۲ هکتار است. که از این بین عملیات لایروبی ۲ آببندان یساقی و میاندره به مراحل پایانی خود رسیده است و باقی آببندان ها در مرحله مطالعات و اجرا می باشند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۳:۱۱ ب.ظ

دیدگاه