دکتر زنگانه استاندار گلستان:هوشمندی رسانه ها در انعکاس اخبار، بر ورود و حضور سرمایه گذاران در استان تاثیرگذار است

کد خبر:۵۸۱۴۴

البرز گلستان:نشست صمیمی دکتر زنگانه استاندار گلستان به همراه معاونین و رئیس  سازمان برنامه بودجه با اصحاب رسانه امروز با حضور خبرنگاران در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد. استاندار اطهار کرد: در ابتدا ورود بر ایجاد حساسیت در سطح کشور لازم بود بخشی از بدنه استان حضور پیدا کند.

وی افزود: در این مدت مدیران زیادی در استان حضور پیدا کردند تا موانع پیش روی استان را صمن بررسی در دستور کار قرار بگیرد.

زنگانه در ادامه گفت:مسئله حقوق خلیج گرگان و پتروشیمی کمتر از مسئله اجرایی آن نیست.

وی گفت: یکی از مسائل مهم انتخاب مدیران است  و انتظارافکار عمومی بوده و  ورود ما مصادف شده با بودجه ۱۴۰۱ که وقت ما صرف نهایی شدن آن شده است .

وی بررسی پروژه های سفر رئیس جمهور را یک فرصت طلایی برای استان  دانست و همچنین با حضور وزرا و معاون رئیس جمهور پروژه ها  بررسی می شود.

استاندار گلستان در ادامه گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور بیشتر در زمینه آب و خاک واشتغالو امنیت و انتظامی و فرهنگی و اجتماعی به ارزش ریالی این مصوبات چند برابر سایر آستانها می باشد و این حق گلستان می باشد.

وی گفت:حفظ فضای استان و جلوگیری از بردن استان به حاشیه وقت زیادی را گرفت وهوشمندی رسانه ها در انعکاس اخبار، بر ورود و حضور سرمایه گذاران در استان تاثیرگذار است

وی تاکید کرد:یک‌چهارم از زمان را صرف جلوگیری از بردن استان به حاشیه در مسائل قومی و بومی کردیم

دکتر زنگانه سپس خاطرنشانکرد:پیشرفت همه جانبه روستاها با توجه به اینکه ۴۷ در صد از مردم در روستا زندگی می کنند مد نطر ما می باشد و استفاده از برنامه ها روستا محورمانتد عطا آباد و وامنات که یک الگوی روستای پیشرفته است و این پیشرفت پایدار است.

وی افزود:چشم انداز ۱۴۰۴ در سطح عالی چشم انداز استان منبعث از آن می باشد و در دیل آن باید در ۲۰ بخ ۳۰ برنامه بخشی برای استان تبین شود و یکی از برنامه ها صنعت توسعه دامپروری بعنوان الگو برنامه ریزی شده این چشم انداز می باشد.

استاندار در ادامه متدکر شد:  برای علاج بخشی خلیج گرگان  برنامه ریزی شده است و برنامه پتروشیمی تیز برنامه عملیاتی آن فوری تبین شده است.

وی گفت:استان گلستان از حضور هلدینگ های اقتصادی و ظرفیت ها آن بهره مند نشده از جمله شستا تامین اجتماعی.

زنگانه سپس تاکید کرد:رویکرد بعدی ما صنعت استان در راستای مزیت های رقابت های اقتصادی قرار گیرد.

وی افزود: تنظیم بازار بصورت هفتگی برگزار می شود.

استاندار گلستان در ادامه تصریح کرد:اجرای ۲۳ محور در دستور کار ما قرار دارد و ما کالاهای درون استان اگر کسری داشته باشیم صادر نمی کنیم

وی گفت: استان در تغییرات ستادی اول و فرمانداران جز ۵ استان اول و دستگاه‌های اجرایی در حد قابل قبول است.

دکتر زنگانه در ادامه گفت:تغییرات در دستگاه‌ها سه مرحله می باشد  بعضی ها تعویص شدند و برخی هم  در حال استعلام می باشد در مورد سوم پیشنهاد به وزارتخانه می شود ودر آنجا در حال بررسی می باشد

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۶ ق.ظ

دیدگاه