زنگانه استاندار جدیدگلستان : باید وظیفه خود را در قبال مردم به درستی انجام دهیم

کدخبر:۵۶۰۹۷

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت های موجود در استان اظهار کرد: راهی جز حرکت رو به جلو نداریم و باید به استناد بیانیه گام دوم انقلاب و اسناد بالادستی زمینه این حرکت و تحول را در استان فراهم آوریم

به گزارش البرز گلستان پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه امروز سه شنبه ۴ آبان در آیین معارفه با حضور دکتر وحیدی وزیر کشور، دکتر خرم شاد معاون سیاسی وزیر ، آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان ، آیت الله حسینی شاهرودی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد دستگاه های اجرایی استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۴ هزار شهید استان و تقدیر از اعتماد رئیس جمهور، هیات دولت و وزیر کشور در سپردن مسئولیت استانداری گلستان، گفت: گلستان در مجموع ظرفیت ها جزو ۱۰ استان اول کشور و در مجموع شاخص ها جزو ۱۰ استان آخر کشور است که باید زمینه ارتقا استان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه باید وظیفه خود را در قبال مردم به درستی انجام دهیم یادآور شد: به فرموده حضرت امام باید با همت و کوشش در مسیر رفاه طبقات محروم تلاش کنیم و این بیان امام خمینی (ره) که طبقات متمکن برای زاغه نشینان خانه سازی کنند نشانگر تاکید بر اقدامات مردم نهاد است.

استاندار گلستان گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی)فرمودند باید بازسازی انقلابی با عقلانیت همراه باشد و حرکت اندیشه ورزانه باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر زنگانه یادآور شد: ریاست جمهوری نیز همواره خواستار تحول بوده اند و البته باید فارغ از فعالیت های بروکراتیک و با استفاده از ظرفیت ها و با ارتقا شاخص ها زمینه این تحول را در استان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت نخبگان، خبرگان، بخش خصوصی، بخش تعاونی، سازمان های مردم نهادو سازمان های اجتماع محور و همه دلسوزان استان زمینه رشد و پیشرفت گلستان را فراهم آوریم.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: حکم رانی خوب پیش نیازهایی دارد و برنامه پیشرفت جهادی استان بر اساس فرمایشات حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات ریاست جمهوری شکل گرفته و البته استانداران در بسیاری از قوانین اختیارات موضوعی دارند که در مسیر پیشرفت استان از آن بهره خواهیم برد.

دکتر زنگانه یادآور شد: توجه به علم، پژوهش، معنویت، اخلاق، اقتصاد، عدالت، مبارزه با فساد، سبک زندگی مبتنی بر مبانی اسلامی، نگاه یکسان به مردم، برچیدن جریان های رانت، فساد ستیزی، بهره گیری از نیروهای انقلابی، جوان و نخبه ، توجه به تحول اداری، گشت ارشاد برای مدیران، افزایش نظارت بر بازار و کنترل گرانی ، توسعه خدمات درمانی، رفع مشکلات جوانان، فعال کردن اقتصاد دریایی استان و بسیج ظرفیت های برای عبور از محرومیت زدایی در استان از جمله مهمترین موضوعاتی است که در استان به آن توجه خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش داریم نرخ بیکاری استان را به زیر ۷ درصد، رشد سالانه استان را به بالای ۱۲ درصد، تولید ناخالص داخلی استان را از ۱٫۴ به ۲، رتبه صنایع و معادن استان را از ۲۷ به ۲۰ و نرخ مشارکت اقتصادی در استان را از ۳۹ به ۴۴ درصد برسانیم و با حفظ امنیت سرمایه گذاری در استان رتبه گلستان را در برخورداری از تسهیلات رونق تولید و دیگر شاخص ها ارتقا دهیم و البته نرخ پایین بهره وری در مدیریت آب کشاورزی که موجب کاهش تولید محصولات کشاورزی شده است ، را بهبود بخشیم.

استاندار گلستان اظهار کرد: با توجه به فرصتی که در مسیر برنامه ششم توسعه وجود دارد می توانیم با همکاری مدیران دستگاه ها، اجرای روند پروژه های استان را تسریع کنیم.

لازم به ذکر است در این مراسم دکتر حق شناس استاندار سابق گلستان ضمن تقدیر از همراهی همه مردم، نماینده ولی فقیه در استان، اعضای شورای تامین، نماینده مردم در خبرگان رهبری، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران، سازمان های مردم نهاد، اصحاب رسانه اظهار کرد: مطلقاً در گلستان تنش قومی، سیاسی و اجتماعی نداشتیم و خوشبختانه تمام دلسوزان استان در اقدامات و فعالیت ها پای کار بودند و همکاری لازم را داشتند.

در این مراسم حکم دکتر زنگانه به عنوان دهمین استاندار گلستان توسط دکتر وحیدی وزیر کشور به ایشان اهدا شد.

yun.ir/xdnz93

 

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۷:۴۴ ب.ظ

دیدگاه