سلیمانی فردمدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان: به مناسبت دهه وقف ۱۲۷ برنامه درسطح استان گلستان برگزار می شود

کدخبر:۵۵۵۸۹
 به گزارش  البرز گلستان حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی فرد اظهار کرد: برنامه های متنوعی در دهه وقف در حوزه های آیینی، خدماتی، مذهبی و اجتماعی و فرهنگی تدارک دیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: به مناسبت دهه وقف ۱۲۷ برنامه در سطح استان گلستان برگزار می شود.

حجت الاسلام سلیمانی فرد بیان کرد: در روز گذشته به مناسبت دهه وقف با نماینده ولی فقیه استان گلستان دیدار داشتیم و از رهنمودهای آن بهره مند شدیم.

وی افزود: کمک مومنانه، حضور در معیادگاه های نماز جمعه، برگزاری میز خدمت، پاسخگویی به سوالات مردم، زنگ انشاء وقف در برخی از مدارس منتخب، افتتاح پروژه عمرانی در امامزادگان و موقوفات با رویکرد اشتغالزایی، دانش بنیان و جوانان از جمله برنامه های شاخصی است که در این دهه تدارک دیده شده است.

این مقام مسئول متذکر شد: صحت وقف پول و سهام فتوایی بود که مقام معظم رهبری در ماه های اخیر صادر کردند که این مهم به وقف در تحقق تمدن نوین اسلامی کمک می کند و بنا است سازمان اوقاف و امور خیریه صندوق های نوآوری و شکوفایی ایجاد کنند و بتوانیم در عرصه وقف عرصه های دانش بنیان ورود پیدا کنیم.

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: در استان گلستان پنج هزار و ۶۰۰ موقوفه شامل ۷۱ هزار رقبه وقفی داریم و استان گلستان رتبه پنجم از نظر میزان وقف در کشور را دارا است.

وی بابیان اینکه ۱۲۳ بقعه متبرکه واجب التعظیم در استان گلستان وجود دارد، افزود: واقفان زیادی در استان داریم و از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.

/ انهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱:۰۸ ق.ظ

دیدگاه