یوسفی نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی گرگان :سیب زمینی تولیدی امسال استان ازطریق ریلی به کشورهای آسیایی به ویژه قزاقستان صادرخواهدشد

کدخبر:۵۲۱۴۶

به گزارش البرز گلستان گروه صنعت/نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان  در نشست اداره کل صنعت معدن و تجارت گلستان در جمع اصحاب رسانه گفت:گفت: سیب زمینی تولیدی امسال استان با هماهنگی صورت گرفته میان دستگاه های مرتبط، از طریق ریلی به کشورهای آسیایی به ویژه قزاقستان صادر خواهد شد.

امیر یوسفی افزود: صادرات این محصول می تواند مشکل ارزان فروشی سیب زمینی را در فصل برداشت رفع کرده و از خسارت به کشاورزان منطقه جلوگیری کند.

گلستان از قطب های مهم کشت سیب زمینی کشور به شمار می رود که سالانه حدود هشت هزار هکتار از زمین های این خطه در ۲ فصل بهار و پاییز به زیرکشت این محصول می رود و نیاز بخش زیادی از مصرف کشور از سوی کشاورزان استان تولید و تامین می گردد.

برداشت سیب زمینی پاییزه در گلستان با مساعد بودن شرایط جوی از اوایل خرداد آغاز شده و تا دهم تیرماه ادامه دارد.

جهاد کشاورزی گلستان پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۶۰ هزار تن سیب زمینی در مزارع استان تولید شود.

گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و جای دادن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا در همسایگی سه استان مازندران، خراسان شمالی و سمنان و کشور ترکمنستان قرار دارد و در تولید محصولات کشاورزی از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار است به طوری که بخش کشاورزی این استان ۲۱۴ هزار خانوار بهره بردار معادل ۳۸ درصد اشتغال خالص را به خود اختصاص داده است.

مرز مشترک زمینی با کشور ترکمنستان و برخورداری از گمرک اینچه برون گنبدکاووس، ارتباط ریلی با ترکمنستان و آسیای میانه در سال های اخیر، دسترسی به گمرک امیر آباد بهشهر در مازندران ، وجود فرودگاه بین‌المللی گرگان و فعالیت بیش از ۸۰۰ بازرگان دارای کارت فعالیت، از دیگر ظرفیت های صادرات محصولات تولیدی بخش کشاورزی گلستان است.

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲:۱۰ ب.ظ

دیدگاه