حسینی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان: ۵۰درصد از ۴۰۳ روستای شامل طرح بازنگری استان امسال با ۲۵ میلیاردتومان اعتباربازنگری می‌شود

کدخبر:۵۱۸۱۵

به گزارش البرز گلستان گروه عمران/مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با اعلام این خبر گفت: ۵۰ درصد از ۴۰۳ روستای شامل طرح بازنگری استان امسال با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار بازنگری می‌شود که این اعتبار در مقایسه با پارسال ۵ برابر افزایش یافته است و زمینه تکمیل طرح هادی و توسعه زیر ساخت روستا‌ها، رفاه خانواده‌ها و مهاجرت معکوس به روستا‌ها بیشتر فراهم می‌شود.

 

سید محمد حسینی با اشاره به وجود ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در گلستان گفت: تا کنون طرح هادی ۶۷۱ روستای گلستان شروع شده که استان گلستان نسبت به ۵۴ درصد میانگین کشوری حدود ۲۸ درصد جلوتر است.

حسینی افزود: پارسال با ۶۸ میلیارد تومان اعتبار، طرح هادی ۱۵۰ روستا را شروع کردیم وتعداد روستا‌های در حال اجرای طرح از ۵۲۰ روستای پایان سال ۹۸ به ۶۷۰ روستا تا پایان سال ۹۹ رسید و امسال قرار است با افزایش دو برابری اعتبارات عمرانی، طرح هادی  بخش زیادی از ۲۶۳ روستای باقیمانده را هم آغاز کنیم.

 

وی با اشاره به نقش تکمیل طرح های عمرانی ،ساخت مسکن و سند دار کردن مسکن روستائیان  در جذب خانواده ها و مهاجرت معکوس به روستا گفت: پارسال در ۶۰ روستای استان مهاجرت معکوس داشتیم که امید واریم با کمک دستگاه های مرتبط و تکمیل طرح های عمرانی امسال تعداد روستا های دارای مهاجرت معکوس به بیش از ۱۰۰روستا افزایش یابد.

وی با اشاره به جهش در ساخت مسکن روستایی نیز ادامه داد: با استقبال خوب مردم از ظرفیت‌های بنیاد در بخش مسکن تا کنون بیش از ۸۰ هزار واحد مسکونی روستایی احداث شده که ۲۲ هزار واحد آن مربوط به سال‌های ۹۸ و ۹۹ بوده و برای امسال نیز احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی در دستور کار است.

افزایش دو برابری اعتبارت عمرانی بنیادمسکن گلستان

عمر ۱۰ ساله طرح هادی بسیاری از  روستاهای گلستان به پایان رسیده و نیازمند بازنگری است.

طرح هادی روستایی با اهدافی از جمله ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی، رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و بهبود مسکن روستائیان و خدمات محیط زیستی و عمومی به وسیله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا می شود.

 

۴۶.۶ درصد ازجمعیت یک میلیون  و۸۶۹ هزار نفری گلستان روستایی بوده و رتبه دوم کشوری را به لحاظ جمعیت روستایی در کشور دارد که بازنگری طرح هادی روستایی یکی از راه حل های ماندگاری و مهاجرت معکوس به شمار می رود که از سوی کارشناسان و مسوولان این حوزه بر اجرای آن تاکید می شود.

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۹ ق.ظ

دیدگاه