دیدار مهندس محمدرضا سبطی شهردار جدید گرگان با حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان و امام جمعه گرگان

کدخبر:۵۶۰۱۴

نماینده ولی فقیه در گلستان:زیبایی، نظافت و نظم از خصوصیات شهر اسلامی است

البرز گلستان/امام جمعه گرگان، زیبایی، نظافت و نظم را از خصوصیات شهر اسلامی بیان کرد:آیت الله«سیدکاظم نورمفیدی» در دیدار محمدرضا سبطی، شهردار جدید گرگان با ایشان گفت: شهر اسلامی باید چند خصوصیت داشته باشد.
🔸نماینده ولی فقیه در گلستان نخستین خصوصیت شهر اسلامی را زیبایی عنوان کرد و گفت: خداوند متعال نیز بر زیبایی تاکید کرده آمد و حدیث داریم که خداوند زیباست و زیبایی ها را دوست دارد.
🔸وی تاکید کرد: این موضوع باید مورد نظر مدیران شهری باشد و در طراحی شهری یک بروز و جلوه ای از دین و خدا هم نشان داده شود.
🔸آیت الله نورمفیدی ادامه داد: تمیزی و نظافت از دیگر خصوصیات شهر اسلامی است که در اسلام هم تاکید و سفارش زیادی شده است.
🔸وی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) نیز بر تمیزی و نظافت توجه ویژه ای داشت و همیشه موقع خروج از منزل خودش را معطر می کرد.
🔸نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: در روایات زیاد هم بر مسئله تمیزی و نظافت تاکید شده است، بنابراین نظافت و تمیزی مهم است.
🔸وی، سومین خصوصیت شهر اسلامی را نظم خواند و خطاب به شهردار گرگان گفت: مسئله نظم خیلی مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.
🔸آیت الله نورمفیدی با اشاره به پارک بانوان گرگان، افزود: موقعیت مکانی پارک بانوان فعلی مناسب نیست و باید جایی مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.

/ انهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۳۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱:۱۰ ق.ظ

دیدگاه