نظری معاون پژوهش، برنامه ریزی وتوسعه منابع اداره کل آموزش وپرورش استان گلستان اعلام کرد:استخدام پیمانی حدود ۲۰۰۰نفر ازنیروهای حق التدریس استان درسال ۹۹

کدخبر:۴۹۴۵۸

البرز گلستان/قدرت اله نظری  معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان در جلسه هماهنگی پایان سال۹۹ و برنامه ریزی سال ۱۴۰۰ درجمع معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی که در سالن اجلاس باشگاه فرهنگیان گرگان برگزارشدنیروی انسانی را ابر جالش آموزش و پرورش برشمردند و ساماندهی وسازماندهی نیروی انسانی، تحلیل صحیح و منطقی، خردمندانه، برنامه ریزی و برنامه محوری اثربخش و کارامد ورعایت الزام قانون فرایند جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی و آزمون ماده ۲۸ و سازماندهی مطلوب را از راهکارهای اساسی رفع این چالش برشمرد.
نظری در ادامه تصریح کرد و گفت لزوم داشتن برنامه عملیاتی و اجرایی را یک ضرورت و نیاز برای تعالی سازمانها یی چون آموزش و پر ورش دانست وبه تعبیر امام علی (ع)  که داشتن برنامه موجب حیات هرسازمان و فقدان برنامه و برنامه ریزی به معنای ممات آن سازمانی است
وی خاطر نشان کرد فقدان برنامه ریزی در گذشته تا امروز علت اصلی کسری و کمبود نیروی انسانی و اعتبارات و بودجه در آموزش و پرورش است. البته در برنامه ربزی همه معتقدند که داشتند ولی قطعا اثربخش، کارا، اجرایی، عملیاتی و خردمندانه و صحیح نبوده ونیست. در غیر این صورت امروز مابا حجم و انبوه مشکلات نباید موجه می شدیم.

قدرت اله نظری در ادامه گفت خروجی برنامه ها تا امروز نتوانسته تعادل و توازن نیروی انسانی و اعتبارات مورد نیاز را برقرا کند. فلذا هدف از برنامه وبرنامه ریزی، یک بر نامه فعال، منسجم، نظام مند .، مورد اجماع قوانین درون و برون و فرادستی می باشد.
معاون پژوهش ،برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش گلستان افزود :شاهد مثال ما، جمعیت دانش آموزی و جمعیت معلمان است. زمانی ۱۱ میلیون دانش آموز، زمانی ۱۸ میلیون، و امروز ۱۴ میلیون نفر است و جمعیت معلمان ما در هر صورت حدود ۱ میلیون و بالاتر است.د ر حالی که جمعیت کم دانش آموز معلم متناسب می خواهد و به همان نسبت باید جذب ها هدفمند باشد. اگر امروز کشور با حجم بازنشستگی مواجه است اتفاقا دوران جمعیت کم دانش اموزی بوده فلذا این ضعف برنامه ریزی ها موحب کمبودهای دایمی انسانی و بودجه ای شده است.

در ادامه نظری متذکرشد برای سال ۱۴۰۰ به تاکید به اسناد بالادستی (سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تحول، برنامه توسعه،بودجه سنواتی و…)با تاکید و اعتقاد به دارایی ها و سرمایه های ملی واستانی و منطقه ای و بومی و محلی و آموزشگاهی برنامه ریزی داشته باشیم و یک الگوی برنامه ای هم ارائه گردید و برنامه های مهمی هم مانند ساماندهی و سازماندهی منطقی نیروی انسانی. تحلیل و پایش مستمر منابع. تهیه بسته رفاهی و خدماتی با موضوعات:(بیمه ها. بویژه بیمه تکمیلی درمان. بیمه حوادث.بیمه مدارس.مسکن ملی و روستایی.سفر در شرایط عادی.تجمیع و تقویت صندوق وام های ضروری ادارت با افزایش پاره سهام. ایجاد تسهیلات حداکثری در قالب تفاهم نامه توسعه و تجهیز مراکز درمانی . توسعه اسکان های دائم)بهینه سازی دارایی ها. تبدیل به احسن. سند دار کردن املاک و اراضی و فضاهای فاقد سند. تقویت هنرستانها. انظباط اداری ومالی

وی در ادامه افزود:از حدود ۲۷۰۰ نیروی حق التدریس آزاد قانون تعیین تکلیف مصوب سال ۹۱ مجلس شورای اسلامی که مقرر بود طی سه سال تبدیل وضعیت شوند، خو شبختانه در همین سال ۹۹ در مرحله اول ۸۴۷ نفر و د ر مرحله دوم ۱۲۰۰نفر با پیگیر ی های صورت گرفته حدود ۲۰۴۷ نفر پس از گذراندن دوره های پودمانی مهارتی در دانشگاه فرهنگیان تبدیل وضعیت می شوند.( از حق التدریس به مستخدم پیمانی تبدیل می شوند.) باقی مانده این نیرو ها هم یعنی حدود ۷۰۰نفر در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ انشالله تبدیل خواهند شد .

قدرت اله نظری گفت :سال ۹۸ را سال مالی نسبتا خوبی تجربه کردیم. تسویه های پرسنلی و حکمی،پرداخت کمک هزینه فوت و ازدواج، مهد کودک، حق التدریس، نوبت دوم مدیران، سنوات ارفاقی استثنایی، ماده ۵۱ ایثارگران. پاداش پایان خدمت بازنشستگان به صورت یکجا. و در سال ۹۹ هم امیدواریم همان رویه تکرار شود. البته سیاست سال ۹۸ دستور کار وزارت متبوع و استان هست.

معاون وسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش گلستان بابیان ارائه الگوی پیشنهادی برنامه ریزی برای سال ۱۴۰۰ طراحی و تدوین و تصوب برنامه سالانه و چند سالانه  تاکید کرد: اهم برنامه های پیشنهادی:۱)طراحی یک نظام نامه رفاهی. شهرستانی. استانی. ۲)تجمیع و تقویت صندوق های وام ضروری. با افزایش پاره سهام. ۳)توسعه مراکز بهداشتی درمانی ۴)توسعه اسکان های دایم و ییلاقی۵)افزایش ضریب پوشش بیمه ها.۶) برنامه مسکن ملی و روستایی۷)تبدیل به احسن کردن سرمایه و دارایی های در اختیار ذیل قوانین. ۸)بهینه سازی املاک.اراضی وفضاهای در اختیار ذیل قوانین. ۹)سند دار کردن املاک. اراضی و فضاهای فاقد سند. ۱۰)انضباط اداری و مالی۱۱)تقویت و تجهیز هنرستان های برند ساز استان. ۱۲)افزایش و انضباط بخشی در آمدهای اختصاصی. ۱۳)ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی. ۱۴)مدیریت هزینه ورعایت صرفه و صلاح سامان آموزش و پرورش. ۱۵)بهبود مستمر و افزایش بهره وری. ا۱۶). استفاده حداکثری از ظرفیت ها ی درون و برون سازمانی و استانی. ۱۷) تمرکز بر ظرفیت های قانونی ایجاد شده. (بودجه سنواتی. برنامه توسعه. سند تحول. ساحت های ۶ گانه سند. زیر نظام های ۶ .انه سند تحول بنیادین.به عنوان پیشنهاد در هر شهرستان متناسب با توانمندی ها قابل استفاده است./ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۸:۱۵ ق.ظ

دیدگاه