دکتر گلفیروزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد: حرکت خزنده کرونا به سمت شیوع بیشتر در استان/همه مردم این پیک را جدی بگیرند  

کد خبر:۶۲۹۲۸

البرز گلستان/پیک هفتم کرونا در حال شناسایی مشتریانش در گلستان

دکتر سعید گلفیروزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در نشست با صحاب رسانه استان اظهار کرد: از دو هفته پیش افزایش نسبی ابتلای سرپایی در آمارها نشان از حرکت خزنده کرونا به سمت شیوع بیشتر داشت که از ۱۰ روز پیش علائم رشد مشهود و از هفته قبل آمار به صورت تصاعدی افزایش یافت.

 

وی با بیان اینکه آمار تعداد بستری کرونایی در ابتدای تیر ماه حدودا ۵۰ نفر بوده است، افزود: اما در شرایط اخیر تنها در دیروز یعنی جمعه فقط ۵۱ ابتلای جدید در استان ثبت شده که امروز نیز تا قبل از ظهر ۳۷ مورد جدید شناسایی شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه آمار تعداد بیماران بستری در سطح استان در روز گذشته ۱۴۳ نفر بود که امروز به ۱۶۴ نفر رسیده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۲۶ بیمار در شرایط مراقبت های ویژه و بالغ بر ۹ نفر تحت حمایت تنفسی قرار دارند.

 

گلفیروزی با توجه به رسیدن به اعیاد قربان و غدیر از مردم شریف استان گلستان درخواست کرد: خواهش ما رعایت بیشتر در دید و بازدیدها و رعایت در صنوف به هنگام خریدهای عیدانه است.

وی از پایش کامل بیمارستانها و مراکز درمانی به منظور بررسی میزان داروهای کرونایی موجود و مورد نیاز خبر داد و گفت: در بحث دارو سعی کردیم سرم و داروهای کرونا در دسترس بیمارستانها و درمانگاهها قرار گرفته و در بخش تجهیزات پزشکی یک بار دیگر همه را چک کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اعلام این خبر که بعد از سه ماه وارد پیک هفتم کرونا شده ایم، تصریح کرد: در حال حاضر یک شهرستان ما در وضعیت آبی، هشت شهرستان در وضعیت زرد و پنج شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

گلفیروزی استفاده کامل از ماسک در فضای عمومی، رعایت فاصله اجتماعی و بهره بردن از تهویه مناسب را مهمترین راهکارهای مقابله با شیوع بیشتر این بیماری دانست و تاکید کرد: از همه مردم عزیز تقاضا داریم این پیک را نیز جدی گرفته و با توجه به بازگشت زائران خانه خدا و مراسمات پرشمار عروسی قبل از محرم مراقب سلامتی خود و دیگران باشند.

انتهای خبر

 

انتهای پیام

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۳:۵۳ ب.ظ

دیدگاه