سرداردادگرفرمانده انتظامی گلستان:هنجارشکنان چهارشنبه سوری تا پایان تعطیلات در اختیار مراجع قانونی خواهند بود

کدخبر:۵۹۶۵۶

البرزگلستان/سردار “سعید دادگر” در نشست خبری با اصحاب رسانه در ستاد فرماندهی انتظامی گلستان، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ چالش ها و حوادث مختلفی رخ داد که به لطف خدای متعال و تلاش شبانه روزی کارکنان خدوم انتظامی استان از همه آن ها سربلند بیرون آمدیم.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به اهمیت جایگاه خبرنگاران، گفت: رسانه ها در واقع چشمان بیدار جامعه هستند که می توانند با ارائه تحلیل های درست در زمینه های مختلف موجب ارتقاء نظم و امنیت و پیشگیری از بروز جرایم و آسیب های اجتماعی شوند.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اهمیت همراهی اصحاب رسانه با پلیس، خاطرنشان کرد: بسیاری از جرایم خصوصا سرقت ها با رعایت نکاتی ساده قابل پیشگیری هستند لذا رسانه ها می توانند با آموزش شهروندان و فرهنگ سازی در این راستا نقش بسزایی داشته باشند.

فرمانده انتظامی گلستان با بیان اینکه دستگاه های زیادی در تولید و حفظ امنیت نقش دارند، تاکید کرد: از رسانه ها انتظار داریم از دستگاه های متولی در خصوص میزان سهم آن ها در راستای تامین نظم و امنیت و چگونگی انجام آن مطالبه گری کنند.

سردار دادگر با اشاره به اینکه هیچ سازمانی به تنهایی قادر به تامین امنیت نیست، افزود: امنیت زیربنای همه فعالیت هااست لذا هر سازمانی در حد توان خود باید در این زمینه تلاش کند.

سردار دادگر با اشاره به عملکرد پلیس گلستان از ابتدای سال جاری تا کنون، افزود: با تلاش های شبانه روزی و بی وقفه پلیس استان، طی این مدت نتایج قابل قبولی در حوزه های مختلف ماموریتی به دست آمده است که به بخشی از آن اشاره خواهیم کرد.

وی، مقابله با پدیده شوم قاچاق کالا را از مهم ترین اولویت های پلیس عنوان کرد و گفت: طی این بازه زمانی، بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق کشف که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۸ درصد افزایش داشته است ضمن اینکه ۹۵۹  قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کشف ۸۷ فقره احتکار اقلام مورد نیاز مردم به ارزش بیش از ۷۸۹ میلیارد ریال از دیگر موفقیت های پلیس گلستان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

سردار دادگر گفت: در همین بازه زمانی ۶۰ فقره زمین خواری به ارزش بیش از ۵۵۳ میلیارد ریال کشف که تعداد کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به انهدام ۹۸ باند سرقت در این مدت، عنوان داشت: با تلاش مجاهدانه ماموران پلیس آگاهی و انتظامی گلستان، بیش از ۵۱ درصد از انواع سرقت ها، کشف شده است.

فرمانده انتظامی گلستان مقابله با پدیده شوم مواد مخدر و اعتیاد را از مطالبات بحق مردم و مسئولان دانست و گفت: در همین راستا، از ابتدای سال جاری تا کنون ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان موفق به کشف ۱۱ تن و ۷۵۴ کیلو انواع مواد افیونی شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد رشد را نشان می دهد.

وی با اشاره به انهدام ۲۲ باند قاچاق مواد مخدر، دستگیری ۲۵۶ قاچاقچی، دو هزار و ۱۷۸ خرده فروش مواد افیونی و جمع آوری هفت هزار و ۸۹۲ معتاد متجاهر، تصریح کرد: پلیس در کنار اقدامات انتظامی، برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی نیز درخصوص مبارزه با مواد مخدر در جوامع هدف برگزار می کند که اثرات مطلوبی در راستای پیشگیری از اعتیاد و ارتقاء سطح آگاهی خانواده ها داشته است.

سردار دادگر در ادامه با اشاره به کشف بیش از ۹۱ درصد از جرایم فضای مجازی استان در سال جاری، گفت: بیش از ۴۲ درصد از جرایم این حوزه مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان و کلاهبرداری های اینترنتی بوده است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اهمیت فضای مجازی، تاکید کرد: فضای مجازی نباید محیطی برای جولان مجرمان سایبری و مخلان امنیت و آرامش جامعه باشد لذا حضور هدفمند نیروهای ارزشی و انقلابی در این فضا از ضروریات است.

سردار دادگر با بیان اینکه کاهش حوادث رانندگی را نباید فقط در عرصه فعالیت های یک سازمان جست و جو کرد، گفت: ۲۷ نهاد و سازمان در حوزه ترافیک نقش دارند لذا همگی در این حوزه باید با استفاده از ظرفیت های موجود پای کار باشند.

فرمانده انتظامی گلستان اظهار داشت: ۸۰ درصد از جان باختگان حوادث رانندگی در شهرهای استان مربوط به موتورسواران و عابران پیاده است لذا باید در این راستا اقدامات پیشگیرانه و هدفمند انجام شود.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اهمیت اقدامات فرهنگی و آموزشی در راستای پیشگیری از حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم، بیشترین علت تصادفات رانندگی در شهرهای استان بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه طی این بازه زمانی، بیش از ۹۱۹ هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده است، افزود: این تعداد تماس با پلیس نشان از میزان بالای مشارکت پذیری مردم در تامین امنیت پایدار دارد.

سردار دادگر گفت: در طول سال جاری ۲۵ هزار تماس توسط شهروندان با سامانه ۱۹۷ برقرار که تعداد پیام های تقدیر از پلیس استان نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد افزایش و میزان انتقاد از عملکرد پلیس نیز ۱۴ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال، اظهار داشت: پلیس مخالف شادی و نشاط مردم نیست و از خانواده ها تقاضا داریم در این ایام بیش از گذشته مراقب فرزندان خود باشند تا مبادا با لحظه ای غفلت شاهد حادثه ای تلخ و جبران ناپذیر باشیم.

سردار دادگر با بیان اینکه هنجارشکنان این شب تا پایان تعطیلات در اختیار مراجع قانونی خواهند بود، گفت: پلیس در برخورد با مخلان نظم و امنیت و مزاحمان آسایش مردم هیچ گونه تعارفی نداشته و با اینگونه افراد قاطعانه مقابله خواهد کرد.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و آمادگی پلیس در این خصوص، افزود: شعار پلیس در طرح نوروزی امسال “پلیس هوشمند، قانونمداری و نشاط بهاری” بوده و امیدواریم با همکاری خوب مردم و مسافران، نوروز شاد و امنی برای آحاد شهروندان رقم بخورد.

سردار دادگر اظهار داشت: طرح ترافیکی پلیس از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد که در این راستا با تمام توان و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود برای خدمت رسانی به مردم تلاش خواهیم کرد.

وی در پایان با بیان اینکه حس ایثارگری، تلاش و خدمت برای مردم در مجموعه انتظامی نهادینه شده است، خاطرنشان کرد: پلیس اسلامی در مسیر تحقق آرمان های والای انقلاب اسلامی و عمل به فرامین مقام معظم رهبری “مدظله العالی”، همچون شهدا با تمام وجود در میدان حاضر بوده و برای تامین نظم و امنیت مردم مومن و وفادار استان تلاش می کند./

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۷:۵۴ ب.ظ

دیدگاه