حجت الاسلام دیلم سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور: مسجد تراز انقلاب مرکز اتصال خانواده، مدرسه، محله و مسجد است

کدخبر:۴۷۵۸۲

البرز گلستان حجت الاسلام «نورعلی دیلم» ظهرسرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور  در همایش تجلیل از مساجد شاخص اهل سنت شمال کشور با بیان اینکه، مسجد تراز انقلاب مرکز اتصال منازل (خانواده)، مدرسه، محله و مسجد است، گفت: اگر امروز این چهار عنصر را در کنار هم داشته باشیم به وظیفه خود در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی عمل کردیم و باید مدیران مساجد برای مسجد تراز انقلاب برنامه داشته باشند.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور افزود: مسجد تراز انقلاب اسلامی مسجدی پویا در جهت تحقق آرمان بزرگ انقلاب اسلامی و ایجاد تمدّن نوین اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه، رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در سال ۱۳۸۹ در اجلاسیه سراسری نماز از کلمه مسجد تراز اسلام و انقلاب اسلامی یاد کرد و اظهارداشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، تمدن نوین اسلامی مسئله جدیدی نیست بلکه برگشت به سنت و سیره رسول الله و رسیدن مجدد به سده چهارم و پنجم هجری و اوج و شکوفایی مسلمانان است.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور تصریح کرد: امروز در ۴۰ سالگی انقلاب، بیانیه گام دوم انقلاب گام برداشتن برای وحدت حقیقی است که باید در راستای آن به تمدن نوین اسلامی برسیم.

وی خاطر نشان کرد: نکته مهم این است که یکی از راه های رسیدن به تمدن نوین اسلامی داشتن مسجد در تراز اسلام و انقلاب است که این مهم امروز توسط امامان جماعت و روحانیون مساجد تحقق خواهد یافت.

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه توجه به عمران ظاهری مسجد نیاز است، افزود: امروز در کنار عمران ظاهری توجه به عمران معنوی مسجد مهمتر است و باید در این زمینه با توجه قرار دادن تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره جهان اسلام، امامان جماعت و روحانوین مساجد، نگاه خود را از نگاه منطقه ای و زندگی منطقه ای به جهان اسلام معطوف سازند و جهانی فکرکند و در نتیجه به آنجایی برسیم که امام جماعت به امام محله و امام جماعت مسلمین تبدیل شود.

وی با تاکید براینکه، امام جماعت و ارکان مسجد باید به گونه ای حرکت کنند که مسجدی در تراز انقلاب و اسلام داشته باشیم، گفت: امروز نگاه یک جانبه و شخصی فایده ای ندارد و مردم به عمل عالم و امام جماعت نگاه می کند تا الگو و اسوه ابتدایی خود را در راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی پیدا کنند.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به اینکه، انقلاب اسلامی داعیه دار وحدت بوده است، افزود: استکبار ستیزی و دفاع از آرمان های  قدس شریف نگاه امروزی نیست بلکه این نگاه از بدو انقلاب تا کنون مدنظر امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است.

وی همچنین وجود بیش ار ۵۰۰ شهید اهل سنت را نشان از وفاداری آنها به انقلاب و نظام دانست و گفت: امروز به برکت انقلاب به اهل سنت حتی در دورترین نقطه استان و کشور توجه ویژه ای می شود و شاهد آن هستیم که در شهرستان مرزی و دور افتاده مراوه تپه که مردمان خونگرم اهل سنت ما زندگی می کنند بزرگ ترین بیمارستان استان در حال احداث است.

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه، امروز فضا برای همه نخبگان، اندیشمندان، علما و روحانیون، ائمه جمعه و جماعات توسط مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در فضای مجازی و رسانه ها ایجاد می شود، افزود: با استفاده از این امکان باید بتوانیم مبلغان آگاه و عالمی تحویل صداوسیما، مساجد، مدارس و حوزه و دانشگاه ارائه بدهیم که در راستای تحقق آرمان های انقلاب و تمدن نوین اسلامی گام بردارند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۵:۲۸ ق.ظ

دیدگاه