مهندس نصیری مدیر عامل شرکت توزیع برق گلستان در جلسه شورای اداری شهرستان کردکوی :کاهش مصرف انرژی نیازمند همراهی همه اقشار جامعه اعم از ادارات، خانگی، صنعت و کشاورزان

مهندس نصیری مدیر عامل شرکت توزیع برق گلستان:صرفه‎جویی ۱۰ درصدی برق با اجرای طرح«ساعت به وقت گلستان
البرز گلستان/مدیر عامل شرکت توزیع برق گلستان با اشاره به اجرای طرح«ساعت به وقت گلستان»، گفت: اجرایی شدن این طرح به طور صحیح میزان ۱۰ درصد صرفه‎جویی مصرف انرژی را در استان گلستان به دنبال دارد.
مهندس علی‎اکبر نصیری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کردکوی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به افزایش دمای هوا، اظهار کرد: با توجه به شدت افزایش دما در طی هفته‎های اخیر مصرف انرژی به میزان ۱۶۰۰ مگاوات رسید که این مسأله یک هشدار جدی محسوب می‎شود از این رو نیازمند مدیریت اساسی در بحث مدیریت انرژی هستیم.
وی با بیان اینکه کاهش مصرف انرژی نیازمند همراهی همه اقشار جامعه اعم از ادارات، خانگی، صنعت و کشاورزان است، گفت: در این میان از ادارات انتظار ویژه‎ای داریم که با خارج کردن کولرهای گازی از مدار در ساعات ۱۵-۱۳ در اجرای این طرح و کاهش مصرف انرژی کمک کنند که تاکنون ادارات و بانک‎ها در اجرای این طرح کمک شایانی داشتند.
*رشد۲ برابری مصرف انرژی در هر سال در ایران
وی با بیان اینکه مدیریت مصرف یکی از شاخصه‎های «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است، مصرف انرژی در ایران براساس آخرین آمار در هفته گذشته را ۵۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات عنوان کرد و گفت: رشد مصرف انرژی در ایران هر سال دو برابر نسبت به سال گذشته است.
وی اضافه کرد: مصرف انرژی در ایران در سال ۱۳۷۰ برابر با ۱۲ هزار مگاوات بوده که در سال ۱۳۹۰ به ۴۲ هزار مگاوات رسیده است.
مهندس نصیری با بیان اینکه گرمای تابستان سال جاری طی ۲۰۰ سال گذشته در کره زمین بی‎سابقه بود، تاکید کرد: افزایش دما نیاز بیشتر به لوازم سردکننده دارد که کاهش راندمان نیروهای حرارتی و ایجاد خشک‎سالی، سیل و سایر حوادث طبیعی را به دنبال دارد.

وی افزایش جمعیت و توسعه اقتصادی جهان را دو چالش مهم و تاثیرگذار در افزایش مصرف انرژی دانست و افزود: بهترین راهکار در بهبود این بخش استفاده بهینه از منابع انرژی و کاهش تقاضا و مصرف است.
وی در بخش دیگر با اشاره به میزان مصرف انرژی در ادارات شهرستان کردکوی، تعداد مشترکین برق در بخش اداری را یک هزار و ۱۷۸ مشترک و برابر با ۳٫۶ درصد عنوان کرد و گفت: براساس مقایسه مصرف انرژی در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال ۱۳۹۴ در بخش ادارات شهرستان کردکوی، اداره‎ی دامپزشکی با ۹۹ درصد، اداره فرهنگ و ارشاد با ۵۶ درصد، اداره ثبت اسناد و املاک با ۴۵ درصد بیشترین رشد مصرف انرژی را داشتند.
وی با بیان اینکه درسال گذشته کل مصرف انرژی در کردکوی ۶۵ مگاوات بود، تصریح کرد: مقدار صرفه‎جویی در نظر گرفته‎شده در شهرستان کردکوی برابر با هفت مگاوات است.
وی با اشاره به طرح«ساعت به وقت گلستان»، بیان داشت: با اجرای این طرح میزان ۱۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‎جویی خواهیم داشت که امیدوار هستیم با همکاری نهادها و بخش‎های مختلف اعم از مشترکین خانگی، اداری، کشاورزی، صنعتی در کاهش مصرف انرژی گام برداریم.

1469272102_dsc_0035

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۰۵ ب.ظ

دیدگاه