کوچکی مدیر تعاون روستایی گلستان تاکیدکرد : تحقق کشاورزی قراردادی ،راهکار رفع مشکلات تولید و بازار محصولات کشاورزی

کدخبر۴۷۰۱۶

البرز گلستان نشست خبری نورمحمد کوچکی  مدبریت تعاون روستایی استان گلستان به اتفاق معاونینش با اصحاب رسانه استان گلستان  در سالن اجتماعات تعاون روستایی برگزار گردید.

مدیر تعاون روستایی گلستان دز این نشست گفت:حدود۲۰۰ تشکل در قالب تعاونیهای روستایی در سطح استان فعال می باشد

مدیر تعاون روستایی گلستان با بیان اینکه وظیفه تعاون روستایی حمایت و هدایت و نظارت است گفت :توزیع ١٩ هزار تن گندم بذری (١٠٠ درصد تعهد سازمان) در سال جاری  توسط تعاون روستایی استان انجام شد
مدیر تعاون روستایی گلستان همچنین از خرید، فرآوری و توزیع ١٩ هزار تن گندم بذری در سال جاری خبر داد و گفت این مقدار صد در صد تعهد سازمان برای تامین گندم بذری است.
مهندس کوچکی با اشاره به خرید محصولات کشاورزی توسط شرکت های تعاونی روستایی  در استان خبر داد و گفت :۴۵ هزار تن سویا در ۴۵ مرکز خرید، ١٢٠ هزار تن گندم در ۴٣ مرکز، ١٩ تن جو، ٣۶٩ تن سیب زمینی در مراکز خرید روستایی خریداری شده و علاوه بر این بیش از ١۶ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی، ١٢٠٠ تن محصول سویا با قیمت توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی گلستان با اشاره به فعالیت ١۴٠ هزار نفر بهره‌بردار از عضویت ۵۵ هزار نفر در نظام صنفی کشاورزی استان خبر داد و گفت :تعداد ٣٠ هزار نفر از این اعضا تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

وی افزود:باید کاری کنیم کشاورزان به سمت کشاورزی قرار دادی سوق پیداکنند. وکشاورزی قراردادی یکی از راهکارهایی است که می توان در راستای ترغیب کشاورزان جهت ایجاد تنوع در الگوی کشت، از آن بهره گرفت

کوچکی همچنین اعلام کرد: در بعضی استانها کشاورزی قرار دادی در حال انجام می باشد و استارت آن در استان گلستان نیز درحال انجام می باشد

نورمحمد کوچکی” تحقق کشاورزی قراردادی را راهکار رفع مشکلات تولید و بازار محصولات کشاورزی عنوان کرد . وی افزود: مشارکت اتحادیه‌ها و تعاونی‌های کشاورزی، روستایی و تولید در توسعه کشاورزی قراردادی این استان ضروری است .
کوچکی بیان‌داشت: تعاون روستایی از همکاری اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی در موضوعات رفع موانع تولید و تامین و توزیع نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی استقبال می‌کند .

مدیر تعاون روستایی استان با اشاره به ضرورت ارائه راهکار برای حذف واسطه‌های غیرضرور ی در بازاررسانی محصولات کشاورزی گفت: طرح روستا بازار به منظور عرضه عمده محصولات کشاورزی با همکاری استارت‌آپ‌های بخش کشاورزی به صورت آزمایشی به زودی در این استان آغاز می‌شود .

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲:۳۷ ب.ظ

دیدگاه