طبرسا مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان ازکسب رتبه دوم کشوری اداره کل امور اقتصادی و دارایی گلستان در مدیریت بدهی ها و مطالبات دولت خبرداد

کسب رتبه دوم اداره کل امور اقتصادی و دارایی گلستان در مدیریت بدهی ها و مطالبات دولت

البرزگلستان/طبرسا مدیر کل  امور اقتصادی و دارایی گلستان  اظهار کرد: براساس ارزیابی عملکرد ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان ها طی سال ۱۳۹۵ با موضوع مدیریت بدهی ها که بر مبنای سه شاخص واگذاری اسناد خزانه اسلامی، صدور اوراق تسویه و احصاء و گزارش بدهی ها و مطالبات دولت و شرکت های دولتی که توسط مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام شده است موفق به کسب رتبه دوم شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان در اجرای ماده (۱) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و بخشنامه های معاونت نظارت مالی از مرداد ۱۳۹۴ و بدنبال آن با راه اندازی سامانه ثبت بدهی ها و مطالبات دولت(سماد)، گزارش بدهی ها و مطالبات دستگاههای اجرایی استان دریافت و به لطف تدابیر ، سیاست ها و اقدامات مطلوب و موثر مدیران اداره کل و نیز تلاش های مستمر و صادقانه کارکنان در سال ۱۳۹۵ ، بررسی و به مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی عمومی وزارت متبوع ارسال گردید.
بر حسب نتایج حاصل از بررسی های مرکز مذکور و با در نظر گرفتن سه شاخص واگذاری اسناد خزانه اسلامی، صدور اوراق تسویه و احصاء و گزارش بدهی ها و مطالبات دولت و شرکت های دولتی که توسط مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام شده است با کسب ۱۳ امتیاز ، علی رغم لحاظ نشدن امتیاز مکتسبه اداره کل در شاخص دوم(صدور اوراق تسویه)، حائز رتبه دوم در بین ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استانهای کشور گردیده و از طرف معاونت نظارت مالی و خزانه دارکل کشور مورد تقدیر قرار گرفته است.
لازم به ذکر است اسناد خزانه اسلامی، اسناد با نام یا بی نامی هستند که در اجرای بندهای (ز)، (هـ)تبصره(۵) وتبصره(۳۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۵ به ترتیب به منظور استمرار جریان پرداخت های خزانه و تسویه بدهی های مسجل دولت به اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی واگذار شود.
و همچنین اوراق تسویه خزانه، اسناد تعهدی خاصی هستند که به منظور تسویه بدهی های قطعی دولت به اشخاص متقاضی با مطالبات قطعی دولت از اشخاص مزبور توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی صادر و در اختیار اشخاص طلبکار و متقابلا بدهکار قرار می گیرد.

گفتنی است اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان در سال ۱۳۹۴ نیز در احصاء بدهی ها و مطالبات دولت هم از حیث عملکرد در بین ادارات کل امور اقتصادی و دارایی کشور و هم عملکرد در بین دستگاههای اجرایی استانی مشمول گزارشگری ، حائز رتبه برتر گردیده بود و از طرف معاونت نظارت مالی و خزانه دار کل کشور مورد تقدیر قرار گرفته است.
در پایان می توان به کسب رتبه اول کشوری استان گلستان در جذب صد درصدی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای موضوع بند (ز) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۵(اسناد خزانه اسلامی) و تقدیر دکتر حسن صادقلو استاندار استان گلستان از مدیر کل و معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین استان به همراه ذیحسابان و مدیران مالی دستگاههای اجرایی استانی برخوردار از اعتبارات مذکور اشاره کرد.
در بخشی از متن تقدیرنامه معاون نظارت مالی و خزانه دار کل کشور خطاب به مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان آمده است: از اهتمام و تلاش های مجدانه جنابعالی و همکاران ذیربط آن اداره کل در راستای وظایف و ماموریتهای محوله تشکر و قدردانی می نمایم . و توفیق وسربلندی جنابعالی و کارکنان محترم آن اداره کل را در تقویت عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وانجام وظایف محوله از خداوند منان مسئلت دارم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۰ ق.ظ

دیدگاه