عباسی استاد حوزه و دانشگاه گلستان:مکتب شهید سلیمانی روح مقاومت را به تمام ملت های ستم دیده و سلطه در جهان انتقال داد

کدخبر۴۶۸۴۱

البرز گلستان «مصیب عباسی » در ویژه برنامه گفتگوی تحلیلی، تبینی با موضوع «بصیرت تولی و تبری و بیداری اسلامی» اظهار کرد: دی وقایع مهمی در دل خود دارد و یکی از از این وقایع  استیصال بدنه و ارکان حکومت پهلوی بود و زمینه ای شد که ملت ایران به پا بخزید و انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در ۲۶ دی سال ۵۷ شاه پهلوی از کشور فرار می کند و گفتمان انقلاب اسلامی قالب شد و همچنین در دهه های مختلف انقلاب اسلامی دی ماهی پرچالش و پرگفتگو بوده است.

عباسی به خروش ملت علیه فتنه در ۹ دی ۸۸ اشاره کرد و گفت: ملت ایران عاشقانه و عارفانه گفتمان انقلاب اسلامی را تایید کردند و این روز در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار برجسته است.

وی افزود: شعار محوری مردم در ۹ دی سال ۸۸ به موضوع مجازات سران فتنه تمرکز پیدا کرده بود ولی رفعت انقلاب اسلامی خواسته ملت را در این فضا قرار داد که سرانه فتنه در فضای حصر قرار بگیرند.

استاد حوزه دانشگاه افزود: در مکتب انقلاب اسلامی انسان های بزرگی پرورش یافتند و افراد بزرگی چون امام (رحمه الله علیه)، مقام معظم رهبری و بزرگانی چون آیت الله مصاح یزدی و دیگر بزرگان و علما در مکتب انقلاب اسلامی نقش آفرین بودند.

عباسی به شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: گفتمان انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت عاشورا است و از دل آن مکتب شهید سلیمانی به وجود آمده است که باعث راه سعادت اسلام می شود.

وی افزود: شکل و فرم تربیت شهید سلیمانی از دوره کودکی تا شهادت قابل مطالعه است و انسان های بزرگ مسیر تربیتی درستی داشتند وگرنه تا این اندازه جهانی نمی شوند.

استاد حوزه دانشگاه با بیان اینکه مکتب سلیمانی مکتب خودسازی و مجاهدت بود، ابرازداشت: خودسازی یکی از ویژگی های مکتب سلیمانی است و شهید سلیمانی توانست خود را به نقطه ای برساند که هیچگاه خود را از مسیر خودسازی خارج نکرد.

عباسی به دانش افزایی مکتب سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی مکتبی به وجود آورد که روح مقاومت را به تمام ملت های ستم دیده و سلطه در جهان انتقال داد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱:۳۲ ب.ظ

دیدگاه