غنیان معاون هماهنگی و امور استان های مجمع خیرین کشوراز همایش سیستانیهای مقیم گلستان در راستای کمک به توسعه بهداشت و درمان در گرگان خبر داد

به گزارش البرز گلستان /معاون هماهنگی و امور استان های مجمع خیرین کشور با اشاره به استقبال خوب نیکوکاران در حوزه سلامت و بهداشت جامعه، گفت: اکنون بیش از  ۱۱۰ هزار نفر خیراندیش در این بخش در کشور فعالیت دارند.

دکتر اسماعیل غنیان افزود: این نیکوکاران در ۱۰ سال گذشته تا پایان ۹۶، بیش از ۶۰هزار میلیارد ریال در بخش های مختلف حوزه سلامت سرمایه گذاری کرده اند.

به گفته وی، مجمع خیرین سلامت کشور در این مدت یش از چهار هزار پروژه را با مشارکت وزارتخانه آماده کرده و تحویل داده است.

دکتر غنیان معاون هماهنگی امور استانهای مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به اینکه این مجمع  خادمین خیرین هستند به ظرفیت های استان گلستان اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه استان گلستان استان کشاورزی میباشد ولی با این وجود ظرفیت های خوبی در حوزه خیرین نسبت به کشور دارد و در این مسیر از استان های پیشرو در کشور میباشد.
معاون هماهنگی امور استانهای مجمع خیرین سلامت کشور اظهار امیدواری کرد در بحث پژوهش و علمی بتوانیم با کمک خیرین کارهای پژوهشی خوبی در کشور و استان گلستان انجام دهیم.

غنیان در خصوص این مجمع تصریح کرد: پس از دیداری که چند سال پیش نمایندگان نیکوکاران کشور با مقام معظم رهبری داشتند، حسب دستور معظم له، ستاد خیرین ساماندهی و سازماندهی شد و به عنوان یک بازو در بخش های مختلف در کنار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

معاون هماهنگی و امور استان های مجمع خیرین کشور عنوان کرد: یکی از اهداف مجمع خدمت در نظام سلامت جامعه بوده و ایجاد مراکز درمانی تنها بخشی از خدمات خیرینی است که در حوزه بهداشت و درمان وارد شده اند.

به گفته وی؛ بحث سلامت در کنار امنیت، یک مقوله جدی در جامعه است و تا زمانی که انسان سالم نباشد، بدون شک امنیت هم نخواهیم داشت.

معاون هماهنگی و امور استان های مجمع خیرین سلامت کشور افزود: سرمایه گذاری در بخش سلامت چه از سوی وزارتخانه متبوع و چه از سوی خیرین سلامت، هزینه بخش های دیگر جامعه را کاهش می دهد و باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

غنیان با اشاره به اینکه مجمع خیرین سلامت در واقع در کنار دولت یک گروه معین است، ادامه داد: رویکرد ما توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که این هم از سیاست های وزارت بهداشت بوده و اجرایی شده است.

به گفته وی، اکنون در سطح کشور خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت، مراکز درمانی و حتی کالاهای پزشکی برای مراکز درمانی از سوی مرکز آماده تحویل آماده به وزارت است.

غنیان یادآور شد: تلاش داریم تا همگام با برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت وزارت متبوع، گام هایی در جهت بهبود سلامت جامعه برداریم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات خیرین در بحث سلامت گفت: خیر زمانی که می خواهد، دست به اقدامی بزند و نیاز است تا مجوزهای لازم را از دستگاه های دیگر بگیرد، متاسفانه با سخت گیری و طولانی شدن زمان پاسخ ها مواجه می شود که این مساله می تواند انگیزه زدائی در خیرین ایجاد کنند.

معاون هماهنگی و امور استان های مجمع خیرین سلامت کشور تصریح کرد: همچنین باید مشوق هایی برای جذب خیرین وجود داشته باشد، اما در داخل هم با مشکل مالیات مواجه هستیم که اگر دولت در زمینه معافیت های مالیاتی همکاری کند، بدون شک خیرین بیشتری وارد این حوزه خواهند شد.

وی همچنین از همایش سیستانیهای مقیم گلستان  در راستای کمک به خیرین سلامت  در گرگان خبر داد

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۹:۱۵ ق.ظ

دیدگاه