مومنی مدیر جهادکشاورزی شهرستان کردکوی از پروژه زهکشی شمال شهرستان به مساحت ۷۵۰۰ هکتار خبر داد

کدخبر۴۶۰۲۴

البرز گلستان  مومنی مدیر جهادکشاورزی شهرستان کردکوی از بازدید اعضای شورای تامین شهرستان کردکوی متشکل از؛ ابراهیم قدمنان ،دادستان، امام جمعه، رییس اطلاعات، فرمانده سپاه ،فرمانده نیروی انتظامی ،معاون فرماندار، مومنی مدیر جهادکشاورزی ، پیمانکار و مشاور طرح از پروژه زهکشی شمال شهرستان به مساحت ۷۵۰۰ هکتار خبر داد

🔻 به گفته مومنی عملیات اجرایی در فاز اول به مساحت۴۲۰۰هکتار شامل عملیات زهکشی روباز با پیشرفت فیزیکی ۲۵درصد و زهکشی زیرزمینی در حال انجام است.
🔻وی افزود: با توجه به سیل پایان سال ۹۷و بالا بودن سطح ایستابی آب در اراضی پایین دست شهرستان ( اراضی شمالی ) که حدود ۷۵۰۰هکتار است، بخش اعظمی از زهکش های این اراضی دچار آسیب شده و نیاز به مرمت دارند و به همین منظور زهکشی این اراضی در اولویت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قرار دارد زیرا که بسیاری از این اراضی به دلیل بالا بودن سطح ایستابی آب موفق به کشت محصول در پاییز نمی شوند.
🔻یکی از نگاههای بلند مدت رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و در نهایت این مدیریت بحث کشاورزی پایدار با هدف حفظ منابع آب و خاک است. یکی از اقدامات این مدیریت در بحث حفظ آب اجرای عملیات زهکشی اراضی است.

🔻 سیدرضا مومنی در ادامه مهمترین فواید زهکشی اراضی را به شرح ذیل بیان کرد:
۱.کنترل و جلوگیری از ماندابی شدن
۲.کنترل و جلوگیری از شورشدن اراضی
۳.کنترل فرسایش ( حفظ خاک )
۴.کنترل سیل
۵.حفاظت محیط زیست
۶. جلوگیری از راکد شدن آب و ایجاد بوی تعفن و نامطبوع در محیط مزرعه
۷.توسعه روستایی و امنیت غذایی.

خبر امیر علی افتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۵:۵۲ ب.ظ

دیدگاه