یادی از اولین فرماندار روحانی کشور (گلستان)شهید حجت الاسلام محمد علی روحانی فرد

 

 

 

 

uu0n_021

عکس یادگاری با شهید شیخ محمد علی روحانی فرد و سردار شهید عبدالله جمال لیوانی_ عکس نگارنده بین دو شهید والا مقام

به گزارش گروه فرهنگ و شهادت پایگاه خبری البرز گلستان  شهید حجت الاسلام محمد علی روحانی فرد اولین فرماندار شهرستان کردکوی ازاستان گلستان و کشوربوده است نامبرده از شخصیت های بارز استانی و کشوری بوده و در طول دوران حیات خودو از قبل از انقلاب سوابق مبارزاتی خوبی داشته است و در آن موقعیت حساس با مقام معظم رهبری شهید مظلوم آیت الله بهشتی و شهید هاشمی نژاد و اکثر سرنوشت سازان انقلاب اسلامی مراوده داشته است و چندین بار نیز بازداشت و در زندان بسر  برد.

شهید شیخ محمد علی روحانی فرد در طول دوران تصدی خود در فرماندار شهرستان کردکوی منشاء خیر و برکات خوبی بوده است و توانسته است در اوج حرکتهای سازندگی درکشور  و استان و خصوصا شهرستان کردکوی نقش به سزائی داشته باشد .

نگارنده نیز در مدت تصدی وی در فرمانداری  ارتباطاتی با ایشان داشتم که که سجایای اخلاقی و اعتقاد عمیق وی به نظام جمهوری اسلامی و امام خمینی (ره) ومردم مداری از صفات برجسته وی بوده است  و همیشه در دوران تصدی خود در فرمانداری سعی می کرد به تمامی صحبتهای مراجعه کنندگان بدون توجه به اینکه از چه قشری می باشد گوش فرا دهد .

یادم می آید زمانی که برای مردم یکی از کشورهای فقیر افریقائی از طرف جمهوری اسلامی غذا و آرد میبردند نماینده کشور مان در تحویل اجناس ایشان بودند به همراه حاج آقا شاعری امام جمعه شهرستان کردکوی خاطراتی در دناکی از مردم فقیر آفریقا بیان می نمود که چگونه مردم با دیدن آرد هجوم می آوردند و حتی  به خاطر گرسنگی آرد رابه صورت خام دستهای خود می خوردند .

شهید روحانی فرد هم اهل قلم بود و هم اهل خطابه وسخن و تالیفات خوبی داشتند از آثار این شهید می توان “اسلام در ایالات متحده آمریکا و کانادا” “ما و مسائل روز” وکتاب “مستضعفین”  دهها مقاله نام برد.

شهید روحانی فرد در پس از عملیات والفجر۸ به اتفاق ۴۰ تن از شخصیت‌های مملکتی و در رأس آن‌ها آیت الله محلاتی نماینده امام خمینی(ره) در سپاه رهسپار مناطق جنگی شدند و هواپیمای حامل آن‌ها در آسمان اهواز مورد تهاجم موشکی هواپیمای عراقی قرار گرفته و با سقوط هواپیما، روح بلند این مبارزان به آسمان پرکشید و در جوار قرب الهی قرار گرفت.

به همین مناسبت همایشی در روز ۳۱ اردبیهشت ماه سال جاری در شهر گرگان  بنام این شهید برگزار خواهد شد

یادش گرامی و راهش پررهروباد

 

327030

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۲ ب.ظ

دیدگاه