حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان: در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۰ هزار نفر از آموزش های مهارتی بهره مند شدند


البرز گلستان سید علیرضا حسینی طلب  در جلسه شورای اداری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در دفاع مقدس رنگ، نژاد، قوم و قبیله تاثیری نداشت و می توان گفت جنگ تحمیلی تنها جنگ ۱۰۰ سال اخیر بود که حتی یک وجب از خاک کشور به تصرف دشمن در نیامد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان ادامه داد:در همه ۱۴ شهرستان استان گلستان مرکز آموزشی دولتی فنی و حرفه ای وجود دارد و ۱۱۸ کارگاه آموزشی در استان داریم و ۳۷۲ آموزشگاه بخش خصوصی نیز در سطح استان فعال است.

وی افزود: در سال گذشته ۳۲ هزار و ۴۳۶ نفر در همه شهرستان های استان توانستند مهارت آموزشی خود را به ثبت برسانند و در ۶ ماهه نخست سال با وجود کرونا ۱۰ هزار و ۱۴۲ نفر آموزش دیدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان متذکر شد: در همه ۱۸ گروه هدفی که برای آموزش سازمان برای ما مشخص شده دوره های آموزشی را تقسیم کردیم و در ۶ ماه امسال ۱۶ گروه هدف نیز عملکرد داریم و در بخش ارائه آموزش به دو گروه اتباع و پناهندگان و عشایر نیز از آبان ماه فعالیت آموزشی را آغاز خواهیم کرد.

حسینی طلب ابراز داشت: آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای در سال ۹۹ بالغ بر ۱۶ هزار نفر فعالیت آموزشی داشتند و در سال ۹۸ این آموزش ها به ۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

وی تأکید کرد: در سال ۹۸، در طرح ایران مهارت چهار هزار و ۵۳۰ نفر با همکاری آموزش و پرورش آموزش دیده اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان گفت: تفاهم نامه های متعدد با دستگاه های اجرایی مانند اتاق بازرگانی، ۱۴ فرمانداری شهرستان، اداره کل میراث فرهنگی، پارک علم و فناوری، بنیاد علوی، آموزش و پرورش و اداره بهزیستی و دفتر امور بانوان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از جمله برنامه های ما بود و یک سوم آموزش های ما بر اساس این تفاهم نامه ها انجام شد.

حسینی طلب با بیان اینکه در سال ۹۹ نیز دو هزار و ۸۰۰ نفر در قالب این تفاهم نامه ها آموزش دیدند، افزود: در حالی که در سال ۹۶ تنها ۲٫۶ درصد براساس تفاهم نامه در استان آموزش فنی و حرفه ای را گذراندند این میزان در ۶ ماه نخست امسال به ۲۶ درصد رسیده است.

وی افزود: برای آموزش های فنی و حرفه ای در سال گذشته ۴۹ هزار نفر ثبت نام کردند که از این میزان ۴۱ هزار نفر در دوره های آموزشی شرکت کردند و بالغ بر ۳۲ هزار نفر توانستند در آزمون های فنی و حرفه ای قبول شوند و در حوزه المپیاد نیز توانستیم ۶ نفر را در سطح ملی به عنوان مهارت آموخته موفق معرفی کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان با بیان اینکه در ۶ ماه نخست سال دو هزار و ۵ دقیقه آموزش مجازی ایجاد شد، گفت: سند توسعه مهارت استان گلستان از سال ۹۶ در دستور کار بود و در سال ۹۷ به نتیجه رسیده است و در شورای مهارت استان بحث به روزرسانی آن انجام شده است و در حال تلاش هستیم که سند را در استان انجام دهیم.

حسینی طلب بیان کرد: بحث نیازسنجی آموزشی از دیگر برنامه هایی است که ذیل سند مهارت استان پیگیری می کنیم و در ۱۴ شهرستان استان نیاز سنجی آموزشی را انجام دادیم و براساس این نیازسنجی آموزشی دوره های مهارتی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امسال ۷۰ عنوان استاندارد شایستگی را اجرایی خواهیم کرد، گفت: در سال گذشته توانستیم ۱۲ عنوان استاندارد شایستگی را به ثبت برسانیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان متذکر شد: سه شهرستان ساحلی در استان داریم و با مشارکت ذی نفعان در دستگاه های اجرایی مختلف برنامه های تحولی را برگزار کردیم که بخشی از این برنامه ها در ۶ ماهه دوم به اجرا می رسد.

حسینی طلب بیان کرد: در حوزه کشاورزی نیز تفاهم نامه خوبی با نظام مهندسی، جهاد کشاورزی و فنی و حرفه ای منعقد خواهیم کرد چرا که سال گذشته ۱۸ درصد از فعالیت های مهارت آموزی در حوزه کشاورزی بود و امیدوارم با این تفاهم نامه بتوانیم سهم این آموزش ها را افزایش دهیم.

وی به فعالیت های حوزه روستایی اشاره کرد و گفت: ۱۱۸ روستای هدف را سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای آموزش و اشتغال در سال ۹۶ مورد مطالعاتی قرار داده است تا بتوانیم نسبت به آموزش روستایی ها اقدام کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان خاطرنشان کرد: بیش از ۱۳ سال از اجرای مرکز تخصصی کشاورزی در «نی تپه» رامیان می گذرد و در سفر دوم هیئت دولت به استان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شده و در تلاش هستیم که این اعتبار تخصیص یابد.

حسینی طلب بیان کرد: مرکز آموزش هتلداری و بوم گردی و گردشگری را در شهرستان گرگان پیگیری می کنیم و تلاش خواهیم کرد تا در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

وی افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان گنبدکاووس در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد و در منطقه محروم مراوه تپه مرکز آموزش فنی و حرفه ای در حال احداث است و این ساختمان در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان تأکید کرد: سال ۹۸، ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان معادل ۴۲ درصد تخصیص اعتبار داشتیم.

حسینی طلب بیان کرد: در سال ۹۸ سیل اتفاق افتاد که ۱۲۱ اکیپ در حوزه های مختلف در مناطق سیل زده حضور یافتند که یک هزار و ۱۵۲ عنوان خدمت ارائه کردند و در حوزه کرونا نیز توانستیم ۱۸۰ هزار ماسک و سایر اقلام بهداشتی را از طریق آموزشگاه های آزاد تولید کنیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۱ ق.ظ

دیدگاه