مهندس نصیری مدیر عامل شرکت توزیع برق گلستان از تمامی دستگاههای اداری خواست از ساعت ۱۲ ظهر کلیه دستگاههای سرمایشی خود رااز مدار خارج کنند

به گزارش البرز گلستان مهندس نصیری مدیر عامل برق استان گلستان در راستای راهکارهای مدیرت مصرف بهینه برق نشستی امروز سه شنبه صبح  با اصحاب رسانه استان گلستان برگزار و ضمن بیان سیاستهای شرکت توزیع به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ دادند .

نصیری در این نشست اظهار کرد:با توجه به وضعیت فعلی کشور از نظر تامین برق و آب در موقعیت بحرانی قرار دارد و  مد نظر ما بیشتر در باره مدیریت مصرف می باشد و شما رسانه ها می توانید کمک کنید در فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق.

وی افزود: سال گذشته پیک از مقدار ۵۴ هزار مگا بایت ۱۰ هزار آنرا سدها تامین کردند  و امسال به جهت کمبود منابع آبی بیشتر از ۵هزار مگابایت نمی تواند تامین کنیم.

نصیری افزود: ما اعتقاد داریم می توانیم مدیریت انجام ندهیم اگر صرفه جویی کنیم و ما در استان گلستان مشکل خاصی در تامین برق وجود نداریم.

وی گفت ما ۵۵هزار مگابایت تولید برق داریم و اگر ۵هزار مگابایت صرفه جویی کنیم و هر خانوار اگر ۱۰ درد از مصرف خود را کاهش بدهند کمبود برق جبران می شود

مدیر عامل توزیع برق گفت ما پیک مصرف ادارای را از مصرف خانگی جدا کردیم  و دستگاه اداری موظفند از ساعت ۱۲ تمامی دستگاههای سرمایشی را از مدار خارج کنند.

نصیری سپس از دستگاههای اداری خواست در هفته جاری به مدیریت مصرف  برق همکاری کنند. و ۵۰ درصد از مشترکین خانگی می باشند.

وی تصریح کرد از اصحاب ب رسانه  ساعت به وقت گلستان  در جامعه  نهادینه کنند  و در دنیا مقرون به صرفه نیست که احداث شبکه و نیروگاه انجام شود.

مدیر عامل شرکت برق گلستان همچنین افزود: در سال گذشته با۱۰۰ مگابایت بیش از ۳۰۰ ملییارد تومان صرفه جویی کردیم. و الان شرایط مناسب نیست.

وی گفت :در بخش صنایع کشاورزی و تفاهمنامه حدود ۳۵۰۰ صنعت  و کشاورز با ما در حال همکاری هستند و سال گذشته در حدود یک ملییارد و ۴۰۰ میلیون تومان تشویقی انجام شده است.

مهندس  نصیری همچنین گفت: مجوزهای پنل های خورشیدی صادر گردیده است  و نیروگاه مقیاس کوچک در دو شهرستان مراوه تپه و رامیان انجام شده است .

وی در باره نیروگاههای علی آباد گفت:نیروگاه علی آباد بدهی های سنگینی به بانکها دارد و از طرف دیگر طلب زیادی از وزارت نیرو دارد که مقرر در این مورد تهاتر شود.

مهندس نصیری در خاتمه گفت: در سال آینده مشوق های بخش خانگی  انجام می پذیرد.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۵:۴۱ ق.ظ

دیدگاه