کریمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی:بقاع متبرکه قطب فرهنگی و بسط و گسترش فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و ظرفیتی‌موثر در کاهش آسیب های اجتماعی می باشد

البرز گلستان بمناسبت دهه کرامت؛ همایش تکریم و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه و آیین غبار روبی و عطرافشانی مزار منور امامزاده ابراهیم(ع) روستای النگ‌ شهرستان کردکوی با حضور مسئولین و تشرف فرمایی سفیران کریمه اهل بیت(ع) همراه با پرچم متبرک آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.
علی کریمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی اظهار داشت: با عنایت به اینکه سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) تا سالروز حضرت ثامن الحج امام رضا (ع) دهه کرامت نامگذاری شده، و با عنایت به اینکه امامزادگان که از فرزندان بی واسه و غالباً با یک یا چند واسطه متصل به امام معصوم،(ع) می باشند، در زمان حیات خویش با تحمل سختی ها، شکنجه ها، تهدید و تعقیب و گریزها همواره در صدد تبلیغ و نشر آموزه های مکتب اسلام و فرهنگ شیعه بودند و بعد از شهادت و ممات نیز،‌ آرامگاه آنها مامن، ملجع و پناهگاه مسلمین، نیازمندان، دردمندان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت گردیده است.
کریمی همچنین افزود با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و بسط و گسترش فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی در امامزادگان و بقاع متبرکه؛ این اماکن بعنوان ظرفیتی‌موثر در جهت کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت می نمایند. غیر از فعالیتهای فرهنگی و اجرای طرح های مصوب سازمانی همانند طرح ضیافت الهی، طرح سوگواره بصیرت عاشورایی، سوگواره یاس نبوی، طرح آرامش بهاری، طرح نشاط معنوی و چندین طرح ملی و مذهبی دیگر که غالباً هدف عمده از تصویب و اجرای آنها تبلیغ آموزه های قرآن و اسلام و ترویج مکتب اهل بیت عصمت وطهارت و نهضت عاشورا بوده و موجب تکامل روحی و معنوی و ارتقاء کیفیت و باورهای دینی می گردد، در زمینه رفع حوائج و نیازهای مادی جامعه و مشکلات و معضلات اجتماعی نیز امامزادگان بعنوان بستر و پایگاهی مهم و اثر گذار نقش آفرینی می کنند. مثلاً طی یکساله اخیر در زمان ورود سیل ناخوانده به شمال استان، ضمن اینکه این امامزادگان بعنوان قرارگاهی میزبان و پذیرای حضور اشخاص سیل زده بودن، از محل منابع مالی این اماکن چند هزار پرس غذای گرم و نان تامین و بین مردم سیل زده شهرستان های ترکمن و گمیشان توزیع و تقدیم گردید. همچنین در زمان شیوع ویروس منحوس کرونا نیز از منابع مالی و ایجاد و برقراری کارگاههایی در محل امامزادگان؛ ماسک و محلول ضدعفونی تهیه و تامین و در ایستگاههای سلامت مستقر در جوار امامزادگان، بین مردم به رایگان توزیع گردید. ایضاً تامین و توزیع چند هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان و اقشار کم درآمد در رزمایشی تحت عنوان ضیافت همدلی نیز از دیگر برکات و اقدامات دستگیرانه اخیر آستان مقدس امامزادگان می توان برشمرد.
کریمی افزود: بنابراین تقویت و تکریم این اماکن متبرک و لازم التکریم هم واجب و هم موجب گسترش و توسعه دامنه و وسعت فعالیتهای موصوف خواهد شد.‌ فلذا در این راستا توفیق نصیب و همراهمان شد که مراسمی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی تحت عنوان تکریم و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان با دعوت و حضور جناب حجه الاسلام و المسلمین شیخی امام جمعه محترم شهرستان کردکوی، معاونت محترم امنیتی سیاسی فرمانداری، فرماندهی محترم سپاه شهرستان، حجه الاسلام و المسلمین ثامعی فر نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان، رئیس اداره بنیاد شهید، کارکنان هلال احمر، هیئت امنا آستان مقدس امامزادگان و …. در محل آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) روستای النگ شهرستان کردکوی برگزار نماییم. و حضور سفیران کریمه اهل بیت و طواف پرچم متبرک و منور آستان مقدس حضرت معصومه(س) شکوه و معنویت این مراسم را مضاعف نمود.
گفتنی است تلاوت آیاتی از قرآن کریم، استفاده از افاضات امام جمعه محترم جناب حجه الاسلام و المسلمین شیخی و مدیحه سرایی و مولودی خوانی و غبار روبی و عطرافشانی مزار منور امامزاده ابراهیم(ع) نیز از جمله برنامه های متنوع فرهنگی این مراسم معنوی بود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۹ ق.ظ

دیدگاه