کشف و پلمپ دو مرکز غیر قانونی ارز دیجیتالی در شهرستان کردکوی (گلستان)

دو مرکز غیر قانونی ارز دیجیتالی در شهرستان کردکوی پلمب گردید.
صبح گلستان بیت کوئین نوعی پول یا ارز در شکل دیجیتالی است که می‌توان با آن خرید نمود، سفارش آنلاین انجام داد و یا بعنوان نوعی سرمایه گذاری در نظر گرفت.
مقصودلو طی مذاکره تلفنی با خبرنگار ما اظهار داشت این مقوله در کشور ما نیز با کسب مجوزهای لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت و مراجع ذیصلاح دیگر در شهرک های صنعتی قابل انجام است. البته با دستورالعمل‌های مشخص و مدون همانند کسب و کارهای دیگر و تخطی در این راستا نیز بالطبع مواجهات قانونی خاص خود را دارد.
در ادامه افزود طی دو مرحله در روزهای اخیر با کشف دو مرکز طی گشت های مشترک ضمن هماهنگی با ستاد استانی نمایندگان ادارات صمت، دادگستری، اطلاعات و پلیس اماکن نیروی انتظامی شهرستان با دستور قضایی دادستانی ورود کرده و نسبت به ضبط تجهیزات و پلمب واحد های مذکور اقدام نمودند که کشف دو مرکز بدون مجوز تولید ارز دیجیتال (بیت کوین) در شهرستان کردکوی طی یک هفته است.
مقصودلو اضافه نمود تولید غیر مجاز ارز دیجیتال جرم محسوب شده و در همین راستا در دومین مرحله در یک مرکز ۳۰ دستگاه فعال و ۳۰ منبع تغذیه غیر فعال با دیگر متعلقات و ملزومات آن موجود بوده که با عنایت به کشف مرحله اول مجموع ۱۳۵ دستگاه غیر مجاز از چرخه تولید ارز دیجیتال خارج گردید.
درخاتمه مقصودلو آمادگی اداره صمت و شهرستان ها را بمنظور ورود به این مقوله منطبق با دستورالعملها اعلام و به شهروندان توصیه نمودند از انجام فعالیت‌های غیر قانونی در کلیه سطوح و رسته های صنفی و صنعتی خود داری نمایند.

 

خبر سکینه رحمانی نیا

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۵:۰۸ ب.ظ

دیدگاه