حسن زاده رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گلستان:از واحدهای صنعتی و معدنی استان گلستان حمایت تسهیلاتی می‌شود

کدخبر:۶۵۱۶۴

البرز گلستان/رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گلستان گفت: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت صمت و بانک مرکزی، از واحدهای صنعتی و معدنی استان گلستان حمایت تسهیلاتی می‌شود.

سید رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز شنبه ۱۶ مهر در جریان سفر یک روزه به گلستان از کارخانه بانیان پلیمر گنبدکاووس بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و انتظارات این واحد صنعتی قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گلستان در حاشیه این بازدید اظهار کرد: مهم ترین مطالبه ما از وزیر صنعت، معدن و تجارت، توسعه زیرساخت های مربوط به شهرک‌های صنعتی استان گلستان است که تامین میزان زمین‌های موردنیاز از جمله انتظارات ما در این بخش است.

 

درویشعلی حسن‌زاده، سرکشی از برخی واحدهای صنعتی و بازدید از یکی از معادن منتخب ذغال سنگ را از جمله برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت به گلستان برشمرد و افزود: امیدوارم این سفر در رفع مشکلات مربوط به صنعت، معدن و تجارت راهگشا باشد.

 

وی بر ضرورت رفع مشکلات تسهیلاتی واحدهای صنعتی و معدنی تاکید کرد و یادآور شد: امیدوارم با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت صمت و بانک مرکزی، بتوانیم از واحدهای صنعتی و معدنی استان گلستان حمایت کنیم.

 

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گلستان به مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان اشاره کرد و توضیح داد: در سفر نخست رئیس جمهور به گلستان قریب به ۷۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی گلستان اختصاص یافته که تاکنون بخشی از این اعتبار برای اجرای پروژه‌ها جذب شده و تخصیص سایر اعتبارات در دست پیگیری است، همچنین پتروشیمی گلستان موضوع دیگری بود که در سفر رئیس جمهور مورد پیگیری قرار گرفت و در حال حاضر استاندار گلستان شخصا در حال پیگیری این پروژه هستند.

 

حسن‌زاده اضافه کرد: توسعه قالیبافی در گلستان و همچنین پیگیری ایجاد شهرک صنعتی در رامیان مسئله دیگری بود که در سفر رئیس جمهور به گلستان موردتوجه قرار گرفت و در حال حاضر روند اجرای آن در حال پیگیری است.

 

وی با بیان اینکه مقدمات طرح تحول کسب و کار که طی ماه‌های گذشته توسط وزیر صمت ابلاغ شده آغاز شده است، بیان کرد: وزیر صمت ۱۰ پروژه را در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار را ابلاغ کردند که پایش واحدهای صنعتی و معدنی و بررسی واحدهای فعال و راکد از جمله آنها است.

 

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گلستان اضافه کرد: در همین راستا واحدهای صنعتی و معدنی راکد و همچنین واحدهایی که کمتر از ظرفیت تولید می‌کنند شناسایی می‌شوند و برای بازگشت آنها به چرخه تولید کمک خواهیم کرد، همچنین اولویت ما این است که طرح‌های با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد زودتر به چرخه تولید برگردند./ ایسنا

انتهای پیام

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۳:۳۱ ب.ظ

دیدگاه