توسط اداره کل استاندارد گلستان انجام شد:۱۰۸۰بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی استان درسال۹۸

اداره کل استاندارد گلستان در سال ۹۸، ۱۰۸۰ بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی گلستان انجام داد.
البرز گلستان رئیس اداره امور آزمایشگاه های استاندارد گلستان در این خصوص گفت: بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش و کنترل کالاهای تولید شده در واحدهای تولیدی، یکی از وظایف اصلی سازمان ملی استاندارد است که با هدف تامین ایمنی، حفظ و ارتقاء سلامت عمومی و بهداشت جامعه، حمایت از مصرف کنندگان و ایجاد رقابت سازنده بین تولید کنندگان محصولات داخلی انجام می شود.
مهدیس مسیبی افزود: در این راستا در سال گذشته، ۱۰۸۰ بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی استان انجام شد که ۱۳ کارشناس فنی استاندارد در قالب تیم های یک یا دو نفره، در اجرای این امر دخیل بودند.
وی در ادامه اظهار داشت: برنامه تکلیفی محوله از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برای بازرسی فنی در استان گلستان، ۸۵۵ مورد بوده است که گلستان با ۱۰۸۰ بازرسی، موفق به تحقق ۱۲۶% درصدی این برنامه شد.
رئیس اداره امور آزمایشگاه های استاندارد گلستان افزود: در سال ۹۸ مطابق با برنامه عملیاتی ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران، ما مکلف به انجام ۱۳۹۸ مورد نمونه برداری از فراورده های تولیدی مشمول استاندارد اجباری و ۱۳۹۸ آزمون روی این نمونه ها بودیم که در نهایت ۱۷۶۰ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و ۱۹۷۲ آزمون روی این نمونه ها انجام شد.
مسیبی با اظهار این مطلب که: آزمون نمونه ها حاکی از انطباق ۱۵۴۲ نمونه با استاندارد و مغایرت ۴۳۰ نمونه با استاندارد ملی بود، گفت: به تولیدکنندگان فراورده های مغایر با استاندارد، تذکر و اخطار کتبی جهت رفع نواقص و ارتقاء کیفیت کالای تولیدی و ۲۳ اخطار کتبی نیز جهت جمع آوری فراورده های خارج از استاندارد، از سطح مراکز عرضه سراسر کشور داده شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۴:۳۴ ب.ظ

دیدگاه