مقاله رسیده/کسب و کار مدرن/ اثرمهدی رامتین دانش آموخته مدیریت رشد کسب و کار(گلستان)

کدخبر:۴۹۵۲۳

کسب و کار مدرن اثزمهدی رامتین دانش آموخته مدیریت کسب و کار
البز گلستان خبرنگر بخش اقتصادی/کسب و کار جدید راه انداختن و یا کسب و کار جدیدی را مدیریت کردن یعنی با چالش های بسیاری دست و پنجه نرم کردن!!! کسب و کار ها یک شبه شکل نمی گیرند. یک کسب و کار موفق نیازمند ایده قابل اجراست. این ایده باید حداقل های تجاری سازی را داشته باشد. با فرض اینکه ایده عالی برای شروع داشته باشیم؛ باید به فکر ساز و کار اجرایی آن باشیم. به عبارتی منابع مادی و معنوی را در نظر بگیریم و مدل کسب و کار را مشخص کنیم. در مدل کسب و کار باید موارد مختلفی را مشخص کنیم. منابعی که برای کسب و کار در نظر گرفتیم، طرح توجیهی اقتصادی برای بازگشت سرمایه و سود آوری، رقبای بالقوه در بازار، شرکای تجاری در بازار و…

کسب و کار مدرن چیست؟
کسب و کار مدرن یا نوین، مشاغلی هستند که در بستری جدید و یا با نگاهی جدید شکل می گیرند. روحیه جهانی کسب و کار در این زمان از تاریخ با گذشته های حتی نزدیک نیز متفاوت است. برای راه اندازی کسب و کار مدرن باید خلاق بود، روحیه تیمی خود را پرورش داد، و با نگاه جدیدی به بازار نگاه کرد. تمامی کشور های پیشرفته و موفق در دنیا به این نقطه رسیده اند که برای پیشرفت و رشد اقتصادی باید از منابع انسانی در جهت علایق و استعداد هایشان بهره گرفت. منابع انسانی زنده است. علایق و روحیات انسانی دارد و باید همه عوامل مورد نیاز او تامین شود.

به همین دلیل افرادی موفق هستند که مسیر خود را هموار کنند. علایق و سلایق خود را در نظر بگیرند. راه خود را بسازند و پیشرفت کنند. همه این موارد در سبک کسب و کار مدرن امکان پذیر است. در کسب و کار نوین می توان بسیار تخصصی کار کرد. به دلیل اینکه همه افراد کار گروهی و تیمی را درک کرده اند. لازمه دنیای امروزی نیز فقط همین مدل کسب و کار است. زمانی یک شخص در مزمینه خودروسازی کار آفرینی می کردند و با تعدادی از افراد متخصص مکانیک صنعتی بزرگ راه می انداخت. اما امروزه صنایع بسیار تخصصی شده اند. حتی مکانیک شاخه های گوناگونی دارد.یک طراح اتاق اتومبیل لزوما یک مکانیک نیست.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲:۳۱ ق.ظ

دیدگاه