حجت الاسلام فضیلت مدیر کل ارشاد اسلامی گلستان خبر داد:بر گزاری جشنواره رضوی در دو بخش پویا نمائی و بازیهای رایانه ای

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان نشست مطبوعاتی  علی اصغر فضیلت مدیر کل ارشاد اسلامی گلستان و قاسم قندهاری معاونت سینمائی و سمعی و بصری اداره کل ظهر یکشنبه در نشست خبری هفتمین جشنواره بین المللی پویانمایی و نخستین جشنواره بازی های رایانه ای نبوی، علوی و رضوی با نامگذاری سال جدید اشاره کرد و گفت: اساس آموزه همدلی و همزبانی در معارف ما ریشه دارد و از یک دیرینه قابل توجهی در فرهنگ و ادبیات برخوردار است.

حجت الاسلام فضیلت افزود: با توجه به بستر لازم همدلی و همزبانی بین دولت و ملت برای برداشتن گام های اساسی در راستای توسعه کشور، مقام معظم رهبری صلاح دیدند امسال را به این نام معین کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این نشست ایجاد بسترسازی لازم بین دولت و ملت است، اظهار کرد: رسانه ها نقش موثری در بسترسازی در حوزه همدلی و همزبانی می توانند داشته باشند.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره رضوی در گلستان اشاره کرد و گفت: گلستان از ۶ سال پیش یکی از برگزارکنندگان بخشی از جشنواره رضوی بوده است که امسال با دو تفاوت میزبان این جشنواره خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به بیان تفاوت های جشنواره امسال با سال های گذشته پرداخت و اظهار کرد: نخستین تفاوت این است که جشنواره رضوی در سال گذشته تنها در بخش پویانمایی برگزار می شد اما امسال بخش بازی های رایانه ای نیز به آن افزوده شده است.

درخواست از صداوسیما برای خرید آثار شرکت کنندگان

حجت الاسلام فضیلت تصریح کرد: همچنین در سال های گذشته تحت عنوان پویانمایی رضوی اجرا می شد و آثار شرکت کنندگان به دبیرخانه راه می یافت اما امسال موضوع ارتقا یافته است و به جشنواره نبوی، علوی و رضوی تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه امسال با گستره موضوعی روبه رو هستیم افزود: با توجه به توسعه موضوعی انتظار داریم تعداد آثاری که به جشنواره راه می باید نسبت به سال های گذشته رشد قابل توجهی داشته باشد.

وی از صداوسیما درخواست کرد با افزایش خرید آثار جشنواره به افزایش انگیزه شرکت کنندگان کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در ادامه به بیان اهداف جشنواره اشاره کرد و گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ منور نبوی، علوی و رضوی و گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره نبوی، علوی و رضوی از جمله اهداف این جشنواره است.

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت افزود: همچنین کشف و پرورش استعدادهای هنری و آشنا کردن نسل جوان جامعه با معارف نبوی، علوی و رضوی با کمک ابزارهای جدید هدف دیگر جشنواره محسوب می شود.

حجت الاسلام فضیلت با بیان اینکه این جشنواره در گلستان به صورت ملی برگزار خواهد شد، گفت: جشنواره ای که بنیاد علمی، فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار می کند بخش های مختلفی دارد و ما به دلیل آنکه بخشی از آن جشنواره هستیم به صورت ملی برگزار خواهیم کرد.

وی از برگزاری جشن ویژه روز جهانی تئاتر در گلستان خبر داد و اظهار کرد: روز جهانی تئاتر در اصل هفتم فروردین است اما به علت تلاقی با ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی با تاخیر در کشور برگزار می شود.

وی افزود: این جشن با نام «اردیبهشت تئاتر ایران» چهارم تا ۲۵ اردیبهشت در کشور و از تاریخ پانزدهم اردیبهشت در استان گلستان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان در حاشیه نشست خبری به مبحث برگزاری کنسرت ها در گلستان اشاره کرد و گفت: طبق سیاست های دولت مبنی بر کاهش تصدی گری در اجرا و محول شدن حمایت، هدایت و نظارت به ادارات دولتی، نوبت تنظیم جدول اجراها توسط جمعی از اصحاب موسیقی انجام خواهد شد.

حجت الاسلام فضیلت خاطرنشان کرد: در اجرای موسیقی افرادی وارد می شوند که به صورت تخصصی اهل موسیقی نیستند بلکه واسطه هستند.

وی افزود: ما مخالفتی با واسطه ها نداریم اما اگر قرار است واسطه ها پیگیر اجرای کنسرت باشند در کنار این افراد از اهالی فن نیز استفاده شود.

وی از عدم برگزاری موسیقی پاپ در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه دارد برای رشد و توسعه فعالیت های هنری تمام تلاش خود را به کار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: در حوزه اجراهای موسیقی اما به دلیل آن که اهالی فن به حاشیه رفته اند و آنهایی که باید در حاشیه باشند به وسط آمده اند اعتقاد داریم محتوا به سیر قهقهرایی رفته است.

قاسم قند هاری معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان نیز در این جلسه گفت: از سال ۸۰ جشنواره ای با موضوع امام رضا(ع) در کشور آغاز به کار کرده است و سال به سال تکمیل تر شده و ابعاد بین المللی به خود گرفته است.

قاسم قندهاری افزود: این جشنواره در سال گذشته همزمان در ۱۳ کشور در ایام دهه کرامت آغاز شد و در روز میلاد امام رضا (ع) به پایان رسید.

قندهاری در مورد جشنواره امسال اظهار کرد: قالب جشنواره، موضوعی است و هر استان متولی یکی از موضوعات شده است که قسمت پویانمایی را استان گلستان برای هفتمین سال پیاپی برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امسال بخش جشنواره بازی های رایانه ای نیز اضافه شده است گفت: امروزه اسباب بازی ها جای خود را به بازی های آموزشی داده اند و هدف تولیدکنندگان بازی های رایانه ای همین است.

وی به نوع بازی های رایانه ای عرضه شده در جشنواره امسال اشاره و تصریح کرد: ۸۰ درصد بازی های رایانه ای در بخش حرکتی و ۲۰ درصد در بخش غیرحرکتی در نظر گرفته شده و می تواند موجب استقبال گشترده جوانان و نوجوانان شود.

گفتنی است، در پایان این جلسه توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از پوستر اختصاصی جشنواره رونمایی شد.
neshast01neshast01_1

neshast01_5neshast01_6

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۹ ب.ظ

دیدگاه