نیک نیا مدیر کل تأمین اجتماعی گلستان دردیدار اعضای شورای هماهنگی با امام جمعه موقت گرگان:تامین اجتماعی در زمان بازنشستگی کارگر،جانشین کارفرمای کارگر و پشتوانه اصلی وی بشمار می رود

البرز گلستان/ستاد گرامیداشت هفته کارگر استان متشکل از اعضای شورای  هماهنگی دستگاه های مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حجت اسلام و المسلمین لیوانی امام جمعه موقت گرگان بمناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر در دفتر نماینده ولی فقیه دیدار کردند.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان گلستان نیز در حاشیه این دیدار گفت: کارگر در زمان اشتغال بیمه پرداز سازمان تأمین اجتماعی است و در زمان بازنشستگی این سازمان جانشین کارفرمای کارگر است و پشتوانه اصلی وی بشمار می رود.

اداره کل تامین اجتماعی استان گلستان با ١٣ شعبه اجرائی ، ۶ شعبه اقماری و ٣ کارگزاری رسمی تا پایان اسفند ماه ١٣٩۵ عهده دار ارائه تعهدات و خدمات به٢۴٣ هزارو ٢٠٨ بیمه شده اصلی و ٣۵ هزار و ١۵٠ نفر مستمری بگیر است .

علی اصغر نیک نیا افزود: هم اکنون ٢٠هزار و ٨٧٩  نفر بازنشسته ، دو هزار و ٧١۵ نفر از کارافتاده و٢٣ هزار و ۶٨٣  نفر بازمانده در زمره مستمری بگیران گلستان همه ماهه  مستمری دریافت و از خدمات تامین اجتماعی استان بهره می برند.

همچنین ١۶ هزار و ۶١٣  نفر بیمه شده مشاغل آزاد ، ٩  هزارو ۶۶٣  نفر بافنده ،‌  ١٨ هزارو ١۴٢   نفر راننده ، ۵ هزار و ٩۶٠   نفر بیمه شده اختیاری ،‌١٨ هزار و ٧٩٢ و ١٩ هزار و ٣٢٨  نفر کارگران ساختمانی ، بزرگترین گروه های بیمه ای مشمول تامین اجتماعی در استان را تشکیل می دهد. ا

اداره کل تامین اجتماعی گلستان در سال گذشته به منظور ارائه تعهدات بلند مدت خود در قالب انواع مستمری ها بالغ بر ۴ هزار و ۳۸۰میلیارد  ریال شامل  ۲ هزارو ۹۸۵ میلیارد ریال مستمری بازنشستگی ، یکهزارو ۶۵۳ میلیارد ریال مستمری های از کارافتادگی و بازماندگان پرداخت کرده است .

مدیر کل تأمین اجتماعی استان گلستان در پایان با تأکید بر روند رو به رشد میزان بیمه شدگان در استان گفت: در سال گذشته جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان بمیزان ٢ درصد افزایش یافت و به ٣٩  درصد رسید و انتظار می رود با توجه به استعداد بالای استان، اجرای دقیق برنامه عملیاتی و نامگذاری امسال به نام اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری تأمین اجتماعی گلستان تا پایان سال افزایش چشمگیری داشته باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۳:۰۳ ب.ظ

دیدگاه