قوانلو رئیس سازمان صمت گلستان در مراسم روز صنعت و معدن:۳۰درصد از ثبت اشتغال در سامانه رصد مربوط به بخش صنعت می باشد/ حجم صادرات استان با ۳۵درصد رشددر سال ۹۷به ۳۰۰ میلیون دلار رسید

به گزارش البرز گلستان مراسم بزرگداشت روز صنعت ومعدن با حضور حق شناس استاندار گلستان و قوانلو رییس سازمان صمت با حضور مدیران واحدهی معدن و صنعت  برگزار گردید.

قوانلو  در این مراسم  اظهار کرد: سال ۹۷ را با جنگ اقتصادی شروع کردیم و بی سابقه ترین جنگ و فشارها به مردم و تولیدکنندگان وارد شده است.

وی گفت:۳۰درصد از ثبت اشتغال در سامانه رصد مربوط به بخش صنعت می باشد.

مهندس قوانلو  در ادامه افزود: از واحدهای خسارت دیده در سیل گلستان همه واحدها به غیر از پنج واحد بدون یک ریال کمک دولت به چرخه تولید بازگشتند.

رئیس سازمان ضمن گلستان در باره نامگذاری سال به نام رونق تولید گفت :رونق تولید به معنای این نیست در سربرگهای اداری نوشته شود و باید توسط،مسئولین در عمل انجام شود.

وی در ادامه گفت :رونق تولید به معنای این نیست که یک واحد تولیدی مدتی نتواند حقوق کارگران را بدهد اعمال قانون بدهد و یا هیچ بانکی حق صدور اجراییه برای واحدهای تولیدی انجام دهد و فضای کسب و کار آنقدر خوب باشد که جز ۴ استان برتر در کشور باشیم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در ادامه  گفت : سرمایه گذاری بخش صنعت گلستان از سال ۹۵ به بعد هرسال رشد داشته و از ۱۴۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری به ۵۶۳ میلیارد تومان در سال گذشته و در سه ماهه نخست سال ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش صنعتی گلستان انجام شده و تلاش داریم این رقم تا پایان سال به هزار میلیارد تومان  به بهره برداری برسد

قوانلو تصریح کرد: بر اساس آمار منتشره از سوی ۱۱۰ واحد صنعتی گلستان ۷۵ واحد در سال گذشته رشد تولید داشتند و ۳۰ واحد با کاهش تولید مواجه بودند و تولیدات پنج واحد نسبت به سال ۹۶ تغییر نداشتند.

وی با اشاره به اینکه حجم صادرات گلستان در سال گذشته با ۳۵ درصد رشد به ۳۰۰ میلیون دلار رسید، خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته نرخ بیکاری گلستان از ۱۲.۸ درصد به ۱۱.۹ درصد رسید در حالی که با رشد نیم درصدی مشارکت مواجه بودیم.

رئیس سازمان ضمن گلستان از تولید کنندگان به عنوان رزمندگان جبهه تولید نام برسد.

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۳ ق.ظ

دیدگاه