بزرگترین طرح گردشگری شمال کشور در گلستان بندرگز توسط سرمایه گذار عمانی اجرا می شود

استاندار گلستان از همکاری بزرگترین شرکت سرمایه گذاری کشور عمان در ساخت بزرگترین مجتمع تفریحی، گردشگری و اقامتی شمال کشور در گلستان 1404617979_1404537139__dsc4376خبر داد.

دکتر حسن صادقلو در دیدار با نماینده ی شرکت سرمایه گذاری towel عمان با استقبال از همکاری های دوجانبه با این کشور گفت: گلستان با تمام ظرفیت و توان خود آماده همکاری با سرمایه گذاران است.

وی با اشاره به اجرای این پروژه بزرگ که در شهرستان بندرگز به اجرا در خواهد آمد افزود: بدون شک این منطقه به دلیل وجود مناظر طبیعی و قابلیت های گردشگری فراوان و اقلیم آب و هوایی خوب، گل سر سبد استان است که در آینده منافع فراوانی برای هردو طرف خواهد داشت.

استاندار گلستان با بیان اینکه استان برای توسعه یافتگی راهی جز استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاری ندارد اظهار کرد: سرعت بخشیدن به اجرای این پروژه بزرگ از اهمیت ویژه ای برای استان برخوردار است.

وی استفاده از بخش خصوصی و تشویق سرمایه گذاران را تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی استان دانست و خاطرنشان کرد: توان و ظرفیت بخش خصوصی ده ها برابر بیشتر از توان حوزه دولتی است که نیاز است با همه توان در عرصه ها حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی استان گلستان و کوریدور بودن این منطقه و اهمیت استان برای کشورهای قزاقستان، ترکمنستان و کشورهای حاشیه دریای خزر( cis ) ، به بیان فرصت های سرمایه گذاری استان از قبیل پتروشیمی، بندر خواجه نفس و پایانه حمل بار در اینچه برون و خط ریلی گرگان- شاهرود و … پرداخت.

استاندار گلستان خواستار سرمایه گذاری این شرکت در پروژه های بزرگ و نیمه تمام استان شد.

قرارداد اجرای بزرگترین طرح تفریحی، گردشگری و اقامتی شمال کشور که در ساحل دریای بندرگز توسط شرکت سرمایه گذاری کشور عمان اجرا می شود، یکبار در سال ۸۷ با برآورد حجم سرمایه گذاری ۳۰۰میلیارد تومان امضا شده بود که بنا به دلایلی پس از مدتی متوقف شد.

با پیگیری استانداری گلستان و اعلام آمادگی شرکت سرمایه گذار، موانع و مشکلات پیش آمده برطرف و انجام کار از سر گرفته شد.

اجرای این طرح در اشتغال منطقه و تحول در استان تأثیر فراوانی خواهد داشت.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۳:۰۰ ب.ظ

دیدگاه