بهمنی نژاد رئیس هیات نظارت بر انتخابات گلستان:داوطلبان ناقض حریم های قانونی شایستگی لازم را برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی نخواهندداشت

کدخبر:۷۳۴۵۷

«داوطلبین انتخابات خود را ملزم به رعایت قانون بدانند. »
البرز گلستان به گزارش روابط عمومی دفتر نظارت استان گلستان، حمیدرضا بهمنی نژاد رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان گفت: قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و قانون شفافیت و نظارت بر تامین منابع مالی فعالیت های انتخاباتی از جمله قوانین مهمی است که کلیه داوطلبان می بایست با آن ها آشنایی کافی داشته باشند.
وی در ادامه افزود: در کنار آشنایی با قانون، پایبندی و التزام عملی به قانون از جمله وظایف مهم یک داوطلب نمایندگی است.
رئیس هیأت نظارت استان با تاکید بر اینکه داوطلبین انتخابات باید بیش از دیگران خود را ملزم به رعایت چارچوب های قانونی بدانند افزود: داوطلبانی که از هم اکنون و در جریان رقابت های انتخاباتی حریم های قانونی را نقض کرده و آنها را زیر پا می گذارند، شایستگی لازم را برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی نخواهند داشت.
بهمنی نژاد در ادامه با بیان جملاتی از حضرت امام خمینی(ره) گفت: به فرموده حضرت امام خمینی(ره) « باید توجه داشت که هدف از انتخابات در نهایت حفظ اسلام است. اگر در تبلیغات، حریم مسائل اسلامی رعایت نشود، چگونه منتخب حافظ اسلام می شود»
رئیس هیأت نظارت استان همچنین در زمینه بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های نظارت افزود: در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات، مبنا شرایط مندرج در قانون و انطباق آن با داوطلبان بوده و جایی برای سهم خواهی افراد و جناح های سیاسی نخواهد بود.
وی در همین رابطه افزود: شورای نگهبان و به تبع آن هیات های نظارت، به فضل الهی و در موعد مقرر قانونی، به وظیفه شرعی و قانونی خود در رسیدگی به صلاحیت ها و صیانت از آراء مردم عمل خواهند کرد.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۴ ب.ظ

دیدگاه