چراغعلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در جلسه شورای سالمندان استان:بایدهمه دستگاهها باهمکاری تشکل های مردمی وسازمانهای مردم نهاد، بحث نشاط و سلامت سالمندان را در اولویت، قرار دهند

 به گزارش البرز گلستان جلسه شورای سالمندان استان گلستان  امروز با حضور چراغعلی  معاونت سیاسی  و امنیتی استاندار گلستان و و دکتر غفاری مدیر کل بهزیستی گلستان و سایر اعضا ی ستاد در خانه مهر بازنشستگان استان گلستان بر گزار گردید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در جلسه شورای سالمندان استان گفت: نوار هرم سنی جامعه ما به سمتی می رود که در سالهای پیش رو با موجی از جمعیت سالمندی مواجه خواهیم شد که از همین امروز نیاز به برنامه ریزی دارند.

عبدالرضا چراغعلی اظهارکرد: دستگاههای وظیفه مند در حوزه سالمندان می بایست با همکاری تشکل های مردمی و سازمانهای مردم نهاد، بحث نشاط و سلامت سالمندان را در اولویت، قرار دهند.

وی ادامه داد: شهرداری ها باید نسبت به مناسب سازی معابر عمومی و مبلمان شهری برای رفاه حال سالمندان اقدام و در اعطای مجوز ساخت و پایان کار پروژه ها نیز این مناسب سازی را مورد اهتمام قرار داده و سخت گیری لازم را در خصوص آن داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: مشغول رایزنی با شهرداری گرگان جهت صدور کارت منزلت سالمندان به جهت بهره مندی آنها از خدمات رایگان یا با تخفیف مراکز ورزشی، تفریحی، گردشگری، فرهنگی و… هستیم و امیدواریم این موضوع به سایر شهرهای استان نیز تسرّی پیدا کند.

چراغعلی بیان کرد: همه دستگاهها و ادارات امکاناتی دارند که بایستی از آنها بصورت بهینه استفاده شود از اینرو مکاتبه ای با دستگاههای اجرایی استان صورت خواهد گرفت که آنها را موظف به در اختیار قرار دادن کلیه امکاناتشان از قبیل رفاهی، گردشگری، ورزشی و… بصورت رایگان یا نیم بها، به بازنشستگان و سالمندان می کند.

وی در پایان گفت: متأسفانه جمعیت کمی از سالمندان استان تحت پوشش و حمایت سازمانهای مردم نهاد قرار دارند و دستگاههای عضو شورا می بایست راهکارهای خود را برای تحت پوشش قرار گرفتن جمعیت بیشتر و بزرگتری از سالمندان، به دبیر خانه شورا اعلام کنند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲:۵۱ ب.ظ

دیدگاه