رشد چشمگیر روابط عمومی در حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات طی سالیان اخیر، به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی / یادداشتی از حمید رضا قدوسی مسئول روابط،عمومی اداره کل صنعت و معدن و تجارت گلستان

رشد چشمگیر روابط عمومی در حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات طی سالیان اخیر
ضمن تبریک ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی خدمت کلیه فعالان و زحمت کشان این عرصه که همواره از پرتلاش ترین کارکنان سازمان ها و ارگانها می باشند .
اختصاص روز ۲۷ اردیبهشت به روابط عمومی ، فرصتی را فراهم نموده تا حداقل در یک روز از سال از زحمات و تلاش های این قشر زحمت کش تقدیر بعمل آید .
از این فرصت مغتنم بهره برده و بصورت مختصر مطالبی را در خصوص رشد روابط عمومی طی سالیان اخیر و لزوم نگاه ویژه به این بخش ارائه می نمایم .
روابط عمومی طی سالیان گذشته در حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات که در واقع وظیفه اصلی این شغل محسوب می شود رشد چشمگیری داشته است .
با ظهور رسانه های مجازی و رشد و توسعه روزافزون آنها ، شرایطی فراهم گردید تا همه ی مردم در هر جای دنیا تنها با یک گوشی تلفن همراه اندروید ضمن این که در کمتر از چند ثانیه در جریان رویدادها و اتفاقات دنیای پیرامون خود قرار می گیرند ، اخبار و دانش خود را نیز با دیگران به اشتراک گذارند و این بهترین فرصت برای مدیران روابط عمومی بود تا آنچه را که می خواستند به اطلاع مخاطبانشان برسانند در کوتاهترین زمان ممکن در فضای مجازی منتشر کنند .
البته تا پیش از ورود این رسانه ها ، رسانه های دیگری نظیر رادیو ، تلویزیون ، خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب کمک حال روابط عمومی ها بودند لیکن سرعت رسانه های جدید چیز دیگری بود .
البته همه ی قابلیت های رسانه های پیام رسان ها مثبت نبود و بدلیل دسترسی آسان همه ی مردم به آنها چالش های فراوانی را بوجود آورد که سبب شد محدودیت هایی برای روابط عمومی دستگاههای اجرایی در کشور ما پدید آورد ، ولیکن همچنان بهترین بستر برای اطلاع رسانی همین پیام رسان ها بوده و هستند .
مجهز شدن روابط عمومی به این ابزار اطلاع رسانی قوی و سریع باعث گردیده تا رشد چشمگیر حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات را در این مدت شاهد باشیم .
نکته ای که در این مسیرلازم است دولتمردان کشورمان به آن توجه داشته باشند این است که این رسانه ها می توانند کمک بزرگی برای اطلاع رسانی از اقدامات و تلاش های آنها باشند و نباید روابط عمومی دستگاهها را از استفاده از این ابزار قوی و به روز محروم نمایند زیرا اولا روابط عمومی ها از این ابزار تنها برای اطلاع رسانی استفاده می نمایند و تمامی آنچه را که در سایت و پورتال خبری خود منتشر می کنند ( که فضایی بین المللی است ) در این پیام رسان ها نیز منتشر می نمایند و ثانیا اگر روابط عمومی ها از استفاده از این ابزار منع شوند بدان معنی است که دولت عملا خود را در این حوزه خلع صلاح نموده و میدان را برای فرصت طلبان و دشمنان نظام خالی می نماید .
نکته دیگری که لازم است برای آن چاره ای اندیشیده شود افزایش اعتمادسازی است زیرا عدم اعتماد مردم به دولت باعث می شود که به خبرهای منتشره از سوی روابط عمومی دستگاهها نیز توجه نکنند و متاسفانه اتفاقاتی که با کینه توزی های دشمنان نظام و براه انداختن جنگ اقتصادی علیه مردم ایران در این سالها برای مردم ما رخ داده و فشار اقتصادی زیادی را به مردم ما تحمیل کرده سبب کاهش شدید اعتماد مردم به دولتردان شده است .
شک نکنید که اگر مردم به دولت اعتماد کنند و از سویی روابط عمومی ها هم امکان استفاده از پیام رسان هایی نظیر تلگرام و اینستاگرام را داشته باشند ، بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه نظیر خرید بیش از اندازه نیاز مردم با اطلاع رسانی های قوی و سریع روابط عمومی ها مرتفع خواهد گردید .

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۸ ق.ظ

دیدگاه