فرماندار شهرستان گمیشان خبر داد برای جلوگیری از رکود سرمایه گذاری و توسعه اشتغال ۶طرح اولویت دار تهیه دیدیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرز گلستان امانگلدی ضمیر فرماندار شهرستان گمیشان امروز در جمع اصحاب رسانه استان حضور پیدا کرد و به سوالات مختلف خبرنگاران در زمینه های مختلف سلامت وگردشگری و صید و صیادی و میگو و سایر سوالات پاسخ دادند .

فرماندار گمیشان ابتدا ضمن تمجید از حرفه خبرنگاری و بیان این موضوع که دوستان خبرنگار با حضور خود در هر نقطه می توانند به عنوان یک کارشناس زبده نظر بدهند و به فضای شهرستانی کمک کنند بیان نمود: ما باهدف از شما دوستان دعوت نمودیم زیرا گمیشان با توجه به ظرفیتهای خوبی که دارد حقش به خوبی ادا نشده است وفلسفه وجودی حضور بنده برای کار است و بحث اصلی من فعال نمودن و توسعه شهرستان گمیشان می باشد.

فرماندار گمیشان سپس در باره وضعیت جمعیتی و جغرافی شهرستان افزود : شهرستان گمیشان ۶۸۵۰۰نفر جمعیت دارد و دارای ۲۸ روستای کد دار می باشدهمچنین دارای دو شهر و دو بخش می باشد

ضمیر سپس در باره موقعیت اجتماعی شهرستان بیان نمود: وضعیت اجتماعی شهر خوب است و بحث طلاق ۵۰درصد نسبت به ۱۰ماه گذشته کاهش داشته و میانگین سن ازدواج در جوان پس حدود ۲۶سال و دختران ۲۳ سال می باشدو ما در گمیشان بدنبال ازدواج آسان و مراسم آسان هستیم و داریم در زمینه فرهنگ سازی انجام می دهیم.

فرماندار شهرستان گمیشان سپس در باره ۶طرح اولویت دار در گمیشان ادامه داد :ما برای جلو گیری از رکود سرمایه گذاری و توسعه اشتغال ۶طرح اولویت دار در شهرستان تهیه دیدم که این ۶طرح شامل ۱- بحث تولید میگو ۲- توسعه گردشگری ۳- احیاء بنادر ۴- بارچه مرزی ۵- ایجاد بازار ماهی ۶- استقرار ادارات شهرستان می باشد.

وی سپس در باره بحث میگو در شهرستان بیان نمود در بحث میگو ۲۳۰هکتار زیر کشت بوده که ۵۰۰تن برداشت داشته ایم که از این مقدار ۸۵درصدصادرات داشته ایم و حدود قیمت صادرات ۷الی۸دلار می باشد و در بازار داخلی در حدود۲۰هزار تومان هر کیلو می باشد.

وی سپس در باره ایجاد اشتغال و درخواست سرمایه گذاران گفت :” یکی از تقاضاهای سرمایه گذاران زیر ساخت بوده که جاده و دسترسی به آب دریا و برق بود که در هفته دولت پروژه ۶۳کیلو وات برق را تامین کردیم وی ادامه داد: باهر هکتار میگو ۲ اشتغال ایجاد می شود و هرهکتار میگو از صفر تا صد تا به مرحله بهره برداری ۵۰میلیون تومان هزینه دارد.

ضمیر سپس در باره گردشگری در گمیشان بیان نمود: گمیشان از طرف استاندار ی به عنوان شهرستان ساحلی معرفی شده و در این شهرستان ۵۳اثر تاریخی دارد که ۱۴ اثر ان ثبت ملی می باشد و اولین موزه صید و صیادی استان در گمیشان افتتاح شده است و ضمنا دوپدیده طبیعی و نادر گل فشان در این منطقه می باشد و ی سپس ادامه داد: ایجاد باراچه مرزی و بحث احیای بنادر از جمله بندر خواجه نفس که به بخش خصوصی واگذار شده از جمله کارهای قابل پیگیری ما می باشد.

فرماندار گمیشان سپس در باره بحث الویت اصلی گردشگری بیان نمود : اولویت اصلی ما احداث دهکده گردشگری و یا نمایشگاه صنایع دستی می باشد.

وی همچنین ادامه داد : در بحث آبزی پروری بعد از سفر ریاست جمهوری بحث آبزی پروری در قفس را نیز مجوز گرفته ایم

ضمیر در باره وضعیت مسکن مهر در گمیشان بیان نمود: سایت مسکن مهر گمیشان جزء اولین یا دومین مسکن مهری می باشد که ویلایی و یک طبقه می باشد که جمعا ۳۹۵ واحد در گمیشان احداث شده که قسمتی از آن واگذار شده و بقیه نیز در سال ۹۴ واگذار میگردد.

ضمیر فرماندار شهرستان گمیشان درخاتمه بیان نمود: افقی که برای گمیشان طراحی شده روشن است و از این بن بست خارج خواهد شد
IMG_6681

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۸:۲۹ ب.ظ

دیدگاه