پرواز قیمت مرغ در گلستان تا هر کیلوگرم ۸۰ هزار ریال

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان به نقل از خبرنگار ایرنا، افزایش قیمت مرغ طی هفته ها و روزهای اخیر درحالی است که این استان رتبه سوم تولید گوشت مرغ در کشور را دارد.

گلستان دارای ۹۰۰ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۲۲ میلیون قطعه درهر دوره و میانگین تولید ماهانه ۱۲ تا ۱۳ هزار تن است که از این مقدار نیاز ماهانه استان ۴ هزار تن بوده و بقیه تولید به دیگر استان ها و یا خارج از کشور صادر می شود.

این میزان تولید درحالی است که روند صعودی قیمت مرغ در هفته های اخیر، گله مندی برخی شهروندان را به همراه داشته است و آنان خواستار کنترل و نظارت بیشتر بر افزایش قیمت این ماده پروتئینی هستند.

یک شهروند گرگانی در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: قیمت مرغ در یک ماه پیش هر کیلوگرم ۶۲تا ۶۵ هزار ریال بود، اما اکنون به هر کیلوگرم ۸۰ هزار ریال افزایش یافته است.

‘مصطفی تجری’ با بیان این که قیمت مرغ در ۲ ماه قبل نیز هر کیلوگرم ۵۰ تا ۵۲ هزار ریال بود، افزود: وقتی استان گلستان در تولید مرغ خودکفا است، برای روند صعودی قیمت آن در روزهای اخیر هیچ دلیلی وجود ندارد.

معاون امور دام سازمان جهادکشاورزی گلستان نیز با تایید افزایش قیمت مرغ، گفت: براساس نظر کارشناسان و هزینه های تمام شده، قیمت کنونی مرغ در گلستان از قیمت واقعی آن بالاتر است.

‘رحمت اله سمیعی’ افزود: قیمت واقعی و تمام شده مرغ در استان گلستان باید هر کیلوگرم ۷۲ هزار ریال باشد درحالی که این مبلغ اکنون به حدود ۸۰ هزار ریال افزایش یافته است.

وی همچنین از توزیع مرغ های منجمد در بازار خبر داد و گفت: برای کاهش قیمت، توزیع گسترده مرغ منجمد با قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم ۵۵ هزار ریال در استان آغاز شده است و هیچ محدودیتی در میزان توزیع وجود ندارد.

سمیعی اضافه کرد: معاونت پشتیبانی امور دام به اندازه کافی مرغ ذخیره نموده که نه تنها در شرایط کنونی، بلکه جوابگوی نیاز ایام نوروز در استان نیز خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد، با توزیع مرغ های منجمد، قیمت مرغ کشتار روز در استان گلستان کاهش یابد.

استان گلستان افزون بر یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲:۴۰ ب.ظ

دیدگاه