آیت نورمفیدی نماینده ولی فقیه دراستان گلستان: مسئولان امور بازنشستگان دنبال این باشند از بازنشستگانی که تجربه دارند و کار بلدند به هر نحو ممکن در چهارچوب تشکیلات اداری کمک بگیرند

البرز گلستان/ آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار با مدیر صندوق بازنشستگی استان و کارکنان و روسای کانونهای  بازنشستگان کشوری استان با ایشان، ابتدا به توضحیات رئیس مجلس شورای اسلامی درباره میزان هزینه های دولت اشاره و اظهار کرد : به گفته آقای لاریجانی ۹۰ درصد از درآمد دولت صرف هزینه های جاری می شود و چیزی برای پیشرفت باقی نمی ماند. وی با بیان این که دولت در توسعه کشور با مشکلات اساسی رو به رو است، گفت: زمانی نفت را ۱۳۰ دلار می فروختیم اما امروز قیمت فروش نفت یک سوم کاهش یافته است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که قطعا دولت به فکر کارمندان است، افزود: دولت، دولتی نیست که پول های نفت را در حساب های شخصی خود بریزد یا به خارج ببرد بلکه هرچه درآمد دارد خرج مملکت می شود.

وی با انتقاد از برخی حیف و میل هایی که در بدنه دولت می شود، گفت: دولت بخش زیادی از آنچه درآمد دارد را صرف هزینه جاری مملکت می کند.

امام جمعه گرگان با اشاره به اظهارات رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره هزینه های دولت گفت: ۴۰ درصد درآمد کشور صرف یارانه می شد در حالی که تنها شاید ۲۰ درصد از مردم نیازمند آن بودند ولی به همه افراد غیرنیازمند هم پرداخت می شد. وی اضافه کرد: نظر من این است که غیر از افراد نیازمند یارانه همه را قطع کنند و این قطعا کمک بزرگی به پیشرفت کشور خواهد بود.

آیت الله نورمفیدی که معتقد است پول یارانه باید در بخش سرمایه گذاری و تولید هزینه شود، تاکید کرد: اگر تولید نداشته باشیم آن هم تولیدی که بتواند به دنیا صادر شود موفق نمی شویم.وی ادامه داد: باید سمت تولید اشتغال زا که بتواند جوان های داخل را مشغول فعالیت کند برویم و در عین حال تولیدات ما باید بتواند در بازارهای جهانی رقابت کند و تا این کار انجام نشود مشکلات ما حل نمی شود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: کشورهای زیادی مانند ژاپن هستند که چیزی ندارند ولی تولیدات آن ها به بسیاری از کشورها صادر می شود.وی با یادآوری این که در مقطعی از زمان، حتی نفت و گاز را نمی توانستیم بفروشیم، تصریح کرد: اما با برجام برخی مشکلات حل شد ولی همچنان تحریم ها پابرجاست و آمریکا هم خیلی کارشکنی می‎کند.

آیت الله نورمفیدی در ادامه گفت: باید مسئولان امور بازنشستگان دنبال این باشند از بازنشستگانی که تجربه دارند و کار بلدند به هر نحو ممکن در چهارچوب تشکیلات اداری کمک بگیرند.وی با تاکید بر این که نشاط در میان بازنشستگان باید با ورزش و پیاده روی تقویت شود، ادامه داد: در اسلام بازنشستگی وجود ندارد بلکه تاکید شده از گهواره تا گور باید دنبال دانش بود و انسان مسلمان همیشه باید مشغول باشد.

قبل از سخنان آیت الله نورمفیدی جعفری مدیر صندوق بازنشستگی استان گلستان ضمن بیان برنامه های سازمان از اهداف و برنامه های جدید سازمان بازنشستگی کشور در راستای پرکردن اوقات فرغت و بحث بیمه و درمان سخنانی ایراد کردند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲:۱۳ ب.ظ

دیدگاه