طالبی سرپرست شرکت گاز استان گلستان :مشترکان کم مصرف گاز خانگی از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبوض گاز بهره‌ مند می‌شوند

کدخبر۴۶۶۹۰

مشترکان کم مصرف گاز خانگی در مناطق مختلف شهری، ‌روستایی و عشایری، از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبوض گاز بهره‌ مند می‌شوند.

به گزارش البرز گلستان علی طالبی، با اعلام این خبر، اظهار داشت: با هدف  کمک به دهک‌های پایین جامعه ، برنامه رایگان شدن قبوض گاز دولت تدبیر و امید،مصوب در ۱۹ آذرماه سال جاری  مطرح  شد که در این رابطه  قبوض گاز مشترکان کم مصرف رایگان شده و این مشترکان از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره‌مند ‌شوند.

وی  ادامه داد: این مصوبه علاوه بر کمک به معیشت ۳ دهک پایین جامعه، این امکان را فراهم می‌کند تا مشترکان گازخانگی  درنحوه مصرف خود بازنگری کرده و مصرف خود را به نوعی، مدیریت وبهینه نمایند.

طالبی درادامه، افزود:نحوه محاسبه قبوض گازبرمبنای اقلیم آب و هوایی انجام می شود ضمن اینکه در دو بازه زمانی  ایام گرم و سرد نیزمیزان گازبها متفاوت است.

به گفته سرپرست شرکت  گازاستان گلستان ، ایام سرد از ۱۶ آبان تا ۱۵ فروردین و ایام گرم از ۱۶ فروردین تا ۱۵ آبان است که  بر این اساس، درایام سرد سال، مشترکان دراقلیم‌های ۱، ۲ و ۳ اگر درهرماه کمتراز۲۰۰ متر مکعب گازمصرف کنند،ازتخفیف ۱۰۰ درصدی بهره‌مند خواهند شد.

مهندس طالبی  تصریح کرد: براساس این مصوبه، میزان مصرف مجازبرای اقلیم ۴ درایام سرد سال، ۱۵۰ مترمکعب در ماه تعیین شده است.

وی با بیان این که این سقف مصرف در ایام گرم سال تغییر می‌کند و به میزان  ۴۵ متر مکعب در ماه برای هر ۵ اقلیم در نظر گرفته شده،  زمان اجرای این مصوبه  را از اول دی ماه اعلام کرد.  

سرپرست شرکت گاز استان گلستان  همچنین اظهار داشت: مصرف‌کنندگان گرامی چنانچه مصرف گاز را به نسبت سال های ۹۶ و ۹۷، تا حدود ۱۰ درصد کاهش دهند، کل گازبها با ۱۵ درصد تخفیف محاسبه خواهد شد، درعین حال، اگر مشترکان پر مصرف به نسبت سال ۹۶ و ۹۷، بیش از ۱۵ درصد افزایش مصرف داشته باشند، قیمت کل گاز مصرفی آن‌ها،  ۱۵ درصد افزایش می‌یابد

خبر امیرعلی افتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۸:۴۲ ب.ظ

دیدگاه