آذری مدیر کل فرودگاه های استان گلستان ازرشد ۴۸ درصدی در نشست و برخاست و رشد ۳۱ درصدی در زمینه ورود مسافر درسال ۹۶ نسبت سال ۹۵ خبرداد

البرز گلستان / مهندس رامین آذری   مدیر کل فرودگاه های استان گلستان، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان در سال ۹۷، اظهار کرد: در سال ۹۶، چهار هزار و ۷۳ پرواز ‌در فرودگاه گرگان انجام و ۲۹۵ هزار و هشت مسافر وارد گرگان شدند که نسبت به سال ۹۵، رشد ۴۸ درصدی در نشست و برخاست و رشد ۳۱ درصدی در زمینه ورود مسافر را داشتیم.

وی با بیان این که میزان ارسال بار هم ۴۵ درصد افزایش داشت، گفت: از نظر هوانوردی این عدد نشان می دهد که این منطقه در حال رشد است.

‌آذری افزود: از جمله استان هایی هستیم که مسافر نوروزی نداریم و حتی با کاهش مسافر اداری در تعطیلات عید روبرو می شویم اما توانستیم رشد خوبی را شاهد باشیم.

مدیر کل فرودگاه های استان گلستان تصریح کرد: از ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین ۹۷، حدود ۱۳۰ پرواز با ۱۱ هزار و ۱۰۰ مسافر داشتیم که نسبت به سال قبل رشد کوچکی را نشان می دهد.

آذری علت محقق نشدن اهداف را سانحه برای شرکت پرواز آسمان بیان کرد و گفت: تا دو هفته آینده به روال سابق برخواهیم گشت.

مدیر کل فرودگاه های استان گلستان از افتتاح ترمینال جدید در سال ۹۷ خبر داد و گفت: این ترمینال با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت ناوبری هوایی ایران به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: آی ال اس فرودگاه هم حداکثر تا اردیبهشت ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

آذری با بیان این که این دستگاه از خرید پسابرجامی است، گفت: دستگاه دی وی آر را هم که جهت و فاصله هواپیما تا فرودگاه را به خلبان نشان می دهد، به زودی نصب خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: با نصب چراغ های اپروچ و نصب این دستگاه هواپیما قادر خواهد بود در دید کمتر از ۵۵۰ متر هم فرود بیاید.

آذری با بیان این که در حال حاضر دید ما دو هزار متر است، گفت: نصب این دستگاه بخش عمده‌ای از تاخیر و باطلی‌های پرواز را کاهش خواهد داد.

رتبه ۱۱ فرودگاه گلستان

مدیر کل فرودگاه‌های استان گلستان اظهار کرد: با بهره برداری این دستگاه ها، بهترین فرودگاه از لحاظ ناوبری خواهیم شد.

وی افزود: ‌از رتبه ۲۳ به رتبه ۱۱ فرودگاهی کشور رسیدیم و تا اسفند ماه سال گذشته پروازهای ما از بسیاری از شهرها از جمله ساری بیشتر بود.

‌آذری گفت: در سال ۹۶ حدود ۳۷ میلیارد تومان چه اعتبارات سرمایه ای و چه جاری هزینه کردیم در حالی که درآمد ما ۶ میلیارد تومان بوده و ۲۴ میلیارد تومان ضرر کردیم اما نگاه ما به فرودگاه به عنوان یک بنگاه اقتصادی نیست./ مهر

خبر مسلم افتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲:۲۷ ب.ظ

دیدگاه