ریاحی رییس شیلات شهرستانهای بندرگز و کردکوی : ایجاد مراکز متمرکز زنده فروشی ماهی در شهرستانها می تواند به اشتغال و تولید و رونق اقصادی کمک کند

البرز گلستان/ اولین نشست طرح توجیهی ماهیان آبزی پروری با حضور صاحبان این حرف در شهرستان کردکوی با حضور ریاحی رییس مرکز شیلات بندرگز و کردکوی و همکاری بسیج سازندگی سپاه کردکوی برگزار شد.

ریاحی مدیر مرکز شیلات بندرگز و کردکوی در این نشست اظهار کرد:  شیلات قرار است طرح نو در زندگی مردم ایجاد کند از جمله افزایش بهره وری و اشتغال.

وی افزود: شیلات فقط به پرورش ماهی نیست و عمده ماموریت آن ۵ وظیفه می باشد که شامل صید و صیادی و بازسازی ذخایر وآبزی پروری وحفاظت  و توسعه آبزی پروری و توسعه بازار می باشد.

ریاحی در ادامه گفت ما استاده صحیح از آب موجود در بندرگز و کردکوی نمی کنیم و منابع آب و خاک نیزدر اختیار دیگر سازمانها می باشد.

وی گفت: متقاضیان آبندان به امور آب مراجعه کنند واز  آبندان می توان علاوه بر تلطیف محیط زیست و گردشگری در امر پرورش ماهی استفاده کرد.

ریاحی سپس افزود: تنها منبع۰ تامین آب  برای عملیات آبزی پروری برای شهرستان  منبع آب چاههای آب دارای پروانه  و رودخانه می باشد و شیبلات در این زمینه برای جواز کمک می کند .

ریاحی در باره بازر و فروش پس از تولید گفت: در باره بازار و پس از تولید  چه سیاستی باید اجرا شود ؟ما می توانیم باهماهنگی و انسجام تشکیل بازار چه فروش ماهی  را انجام بدهیم  و با ایجاد بازار متمرکز مغازه های زنده فروشی در سطح شهرستان به اشتغال و تولید و اقتصاد کمک شود.

وی افزود:زمانی ماهی ارزش افزوده ایجاد می کند که در تمام طول سال در دسترس مردم باشد و شکل دیگر آن  ایجادصنایع تبدیلی می باشد که در بندرگز و کردکوی دوواحد فراوری شناسایی کرده ایم.

ریاحی گفت: ما به دنبال افزایش مصرف سرانه در سطح منطقه وباید در باره نحوه طبخ آن به صورت فنی تر کار کرد

وی از  ماهی فیتی فاک  بعنوان یک ماهی  دارای ارزش غذایی بالا و که می توان غیر از روغن به صورت آپز استفاده کرد.و بزودی با همکاری مذکز بهداشت کلاس آموزش نحوه طبخ ماهیان را برگزار می کنیم .

رییس شیلات  منطقه بندرگز و کردکوی گفت : شیلات آماده کمک در راستای ارایه تسهیلات مربوط به ابزی پروری ومعرفی به بانکها می باشد

وی تعداد آبزی پروان منطقه را حدود ۷۰الی ۸۰ واحد اعلام کرد.

 

 

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱:۰۷ ب.ظ

دیدگاه