کمک ۳۰+۵۰میلیون تومانی دکتر صادقلواستاندار گلستان به خانه مطبوعات استان در سال۹۵

البر زگلستان/ دو مین نشست استاندار گلستان در هفته دهه فجر با حضور اصحاب رسانه استان گلستان در دفتر استاندار تشکیل شده است.استاندار گلستان در این نشست با اشاره به ۸۳۰۳ پروژه ای که در این دولت افتتاح و یا کلنگ زنی شده است، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید ۳۵۰۰ میلیارد تومان در گلستان سرمایه گذاری شده است و در تلاشیم با تکمیل برخی پروژه ها این رقم را به ۵هزار میلیارد تومان برسانیم.

دکتر حسن صادقلو در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه مبارک فجر تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه گذارانی از کشور های اکران و ترکیه در گلستان سرمایه گذاری کرده اند و سرمایه گذاران عمانی نیز که مشکلات آنها رفع شده به گلستان خواهند آمد.

وی افزود: برجام نتایج مشخصی در کلان کشور داشته و معادلات جهانی نسبت به ایران تغییر زیادی داشته و در سطح استان نیز تاثیر بسزایی در اقبال سرمایه گذاران و رونق صادرات استان داشته است و به واقع فرصتی برای کشور محسوب می شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره خسارت دیدگان سرمای هوا و سیل در گلستان گفت: برآورد استان نسبت به خسارات سرمازدگی ۲۰۳ میلیارد تومان بود که ۱۰۶ میلیارد آن در جلسه هیات دولت مصوب شد تا در سه شیوه بلاعوض، هزینه های زیر ساخت و تسهیلات کم بهره به کشاورزان ارائه شود و پیگیری برای مابقی خسارت نیز ادامه دارد و همچنین در خصوص سیل نیز در قالب ماده ۱۰ و ۱۲ و همچنین تبصره ۳۶ قانون اصلاح قانون بودجه ۹۵ در حال ارائه است.

استاندار گلستان در خصوص پروژه بندر خواجه نفس یادآور شد: از چند سال قبل سرمایه گذارانی برای این بندر ورود کرده بودند اما تا به حال هیچ کاری انجام نداده اند و بر اساس جلسه دو سال قبل با آنها مقرر بود تقویم اجرایی خویش را به استان ارائه کنند اما این تقویم اجرایی تهیه نشد و با توجه به پس رفت آب دریا اعتقاد اجرای بندر در آن نقطه کمرنگ شد اما سازمان بنادر و کشتیرانی به دنبال ایجاد بندر سبز خزری در گمیشان با همکاری بخش خصوصی است و تا کنون مطالعات آن پایان یافته است.

دکتر صادقلو از تشکیل ۲۳ جلسه کارگروه در استان و رفع مشکل ۱۲۸ واحد صنعتی تولیدی خبر داد و خاطر نشان کرد: بانک ها همکاری خوبی داشتند و به ۳۳۳ واحد تولیدی، ۴۳۰ میلیارد تومان در قالب کارگروه تسهیل و ۲۰۰ واحد بصورت مستقل جمعاً ۶۵۰ میلیاردتومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به اهمیت پروژه های ورزشی وزیرساخت های ورزشی گفت: از ۱۲۱ پروژه ای که مورد تصویب آقای رییس جمهوری در سفر کاروان تدبیر و امید قرار گرفت، بیشترین حجم به ورزش اختصاص داشت و همچنین گلستان موفق شد مدیریت مجموعه سوار کاری را که سالها در اختیار تهران قرار داشت را در اختیار بگیرد.

استاندار گلستان بر تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری در استان تاکید کرد و گفت: به دنبال آن هستیم که تمامی سرمایه گذاران ثبت نام خود را در مرکز جذب سرمایه گذاری استان انجام دهند و جهت استقرار در شهرک های صنعتی حاضر شوند و استعلامات خود را نهایتاً ظرف مدت یک ماه دریافت کنند.

وی با اشاره به تاثیر گلستان در امنیت غذایی کشور خاطر نشان کرد: در ابتدای این دولت سهم گلستان در امنیت غذایی کشور ۴٫۴ درصد بود و در حال حاضر ۷ درصد است.

دکتر صادقلو انقباض در سیاست های مرز با ترکمنستان را موثر در صادرات دانست و گفت: صادرات استان تنها از این مرز صورت نمی گیرد و در سفر به قزاقستان دیدیم که ۷۰ درصد محصولات موجود در بندر اکتائو که از بندر امیرآباد صادر می شود، تولیدات گلستان هستند.

وی با اشاره به استقرار صنایع بزرگ در استان نظیر کارخانه فولاد ، تصریح کرد: در ظرفیت منطقه آزاد صنایع توانمندی همچون تولید ۶ میلیون فولاد و شهرک پتروپالایش دیده شده که در این میان برای کارخانه فولاد ۲ میلیون تنی مطالعات صورت گرفته و ایمیدرو حاضر به همکاری در ۲۰ درصد آن شده و به دنبال جذب سرمایه گذار برای ۸۰ درصد دیگر هستیم گه امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسیم.

وی افزود: همچنین در خصوص طرح gttp(تبدیل گاز طبیعی به پروپیلن) تفاهم نامه ای بین بانک صنعت و معدن با ۸۰ درصد مشارکت و ایدرو با ۲۰ درصد مشارکت به امضا رسیده و مقدمات آن صورت گرفته است.

دکتر صادقلو همچنین گلستان را یکی از نخستین استان های کشور دانست که ستاد انتخات ۹۶ را تشکیل داده است و اظهار کرد: ستادهای شهرستانی و هیات های نظارت بر انتخابات شوراها تشکیل شده و جلوتر از تقویم زمانی انتخابات در کشور آمادگی لازم را داریم.

همچنین استاندار گلستان به مناسبت دهه مبارک فجر مبلغ ۳۰ میلیون تومان به خانه مطبوعات استان کمک کرد. ضمن آنکه به مناسبت هفته خبرنگار نیز با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی استان  مبلغ ۵۰میلیون تومان کمک و یاری کرده بود. ضمن انکه قول داده است با حضور وزیر ارشاد اسلامی در گلستان کمک دیگری نیز برای این خانه گرفته شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲:۵۵ ب.ظ

دیدگاه