رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد:زنگ خطر خالی شدن سفره های آب زیرزمینی گلستان// پلمپ چاه های غیرمجاز در دستور کار محاکم استان

زنگ خطر خالی شدن سفره های آب زیرزمینی گلستان// پلمپ چاه های غیرمجاز در دستور کار محاکم استان
البرز گلستان/رئیس کل دادگستری گلستان در سخنان پیش از نماز جمعه گرگان ؛
قضات استان ، احکام زیادی برای پلمپ چاه های غیرمجاز صادر کرده اند که در نوبت اجرا هستند .
رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که پیشروی کویر از سمت شمال استان و عمیق تر شدن چاه های کشاورزی ، زنگ خطر، پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی در گلستان را به صدا در آورده است گفت : دادگستری استان در حیطه وظایف خود در این بخش ، قاطعانه وارد عمل شده است و احکام زیادی برای پلمپ چاه های غیر مجاز در محاکم استان صادر شده است که در نوبت اجرا هستند .
هادی هاشمیان افزود : حفظ داشته های زیست محیطی یکی از خواسته های مهم مردم از دستگاه قضایی استان است .
هاشمیان در ادامه سخنان خود به کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی و منابع طبیعی استان هم اشاره کرد و گفت : در گذشته روال بر تخریب بناهای غیرمجاز پس از ساخت بود اما دستگاه قضایی استان این روال را تغییر داد و دستگاه های متولی را مکلف کردیم از همان ابتدا جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرند.
وی افزود : پیشگیری های دادگستری استان نتیجه داد و تعداد گزارش های دستگاه های متولی حفظ اراضی کشاوری و منابع طبیعی استان به دادگستری از ۱۸ مورد در سال ۹۴ به بیش از یکصد گزارش در سال ۹۵ رسید .
این مقام ارشد قضایی استان افزود : افزایش نظارت ها و جدیت دستگاه قضایی استان ، دست اندازی و تغییر کاربری غیرمجاز زمین های کشاورزی و منابع طبیعی استان را به میزان چشمگیری کاهش داد .
هاشمیان در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش های دادگستری در اجرای برنامه های پیشگیری و استفاده از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی گفت : این همدلی و همراهی نتیجه داد و سال ۹۵ بر خلاف سال های گذشته ، نه تنها افزایش ورودی پرونده نداشتیم بلکه ، تعداد پرونده ها ۲۰ هزار فقره کاهش یافت .
وی افزود : کاهش پرونده ها علاوه بر کاستن از بار محاکم ، فرصت رسیدگی به پرونده های مسن را برای قضات استان فراهم کرد .
رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود به فعال شدن سامانه ابلاغ الکترونیک ( ثنا ) هم اشاره کرد و گفت : سالانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار برگ اوراق قضایی در استان چاپ می شود که در صورت ثبت نام همه مراجعان به دستگاه قضایی استان در سامانه ثنا ، علاوه بر صرفه جویی در مصرف کاغذ ، سرعت و دقت ابلاغ اوارق را افزایش می دهد.
هادی هاشمیان افزود : در ابلاغ الکترونیک ، اوراق قضایی به حساب کاربری فرد ارسال می شود و دیگر مامور برگه ابلاغ را به منزل افراد نمی برد .
هاشمییان ادامه داد: خرداد امسال ۳۵ درصد اوراق قضایی الکترونیک به طرفین پرونده ابلاغ شد که سبب صرفه جویی ۶۰ هزار برگ کاغذ شد .
رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی دادگستری های استان برای مشاوره حقوقی رایگان به مردم خبر داد و گفت : واحد های ارشاد و معاضدت قضایی در ساعت اداری به مراجعان ، مشاوره حقوقی رایگان می دهند . افرادی هم که امکان مراجعه حضوری ندارند با شماره ۱۲۹ تماس بگیرند و سوالات خود را از مشاوران و کارشناسان حقوقی در ساعت اداری بپرسند .
هادی هاشمیان با بیان این که بسیاری از دردسرهای مردم در محاکم به دلیل ناآگاهی از مسائل حقوقی است افزود : علاوه بر واحد های مشاوره ، قضات گلستانی در قالب نهضت حقوق آموزی به مساجد می روند ، مسائل حقوقی را توضیح می دهند و به پرسش های حقوقی و قضایی مردم پاسخ می دهند.
هاشمیان افزود : تلاش دیگر دستگاه قضایی استان در سال گذشته همکاری با صدا و سیما و روی آنتن بردن برنامه حقوقی سیمای قانون بود که با اقبال مردمی مواجه شد .
رئیس کل دادگستری گلستان و معاونان او پس از اقامه نماز جمعه ، به پرسش های حقوقی و قضایی نمازگزاران پاسخ دادند.
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱:۰۴ ب.ظ

دیدگاه