جعفری معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان ازبازرسی شعب شورا در دستور کار ،به منظور حفظ و ارتقای کیفیت رسیدگی ها خبرداد

تداوم بازرسی های دوره ای از شعب به منظور ارتقای کیفیت رسیدگی پرونده های ورودی
البرز گلستان/معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان از تداوم بازرسی های دوره ای به منظور ارتقای کیفیت رسیدگی پرونده های ورودی به شعب خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شورای حل اختلاف گلستان؛ احمد جعفری رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان با بیان این که بازرسی های دوره ای از شعب شوراها در سال گذشته از افزایش کیفیت رسیدگی ها و رضایت نسبی مردم حکایت دارد،گفت: به منظور حفظ و ارتقای کیفیت رسیدگی ها امسال نیز بازرسی از شعب شورا را در دستور کار قرار داریم.
جعفری با تاکید بر این که در این دیدارها فقط به بازرسی اکتفا نمی کنیم،افزود: تیم بازرسی متشکل از کارشناسانی است که در صورت لزوم آموزش های مورد نیاز را نیز به اعضا ارائه می کنند.
وی تصریح کرد: بررسی کمبودها و امکانات مورد نیاز هریک از شعب، گفت و گوی رو در رو با اعضا که به نوعی نماینده دستگاه قضا در دورترین نقاط استان نیز هستند از دیگر اهداف این بازرسی های دوره ای است.
وی با بیان این که هدف از این بازرسی ها مچ گیری نسیت، گفت: در این بازرسی ها نقاط ضعف و قوت هر حوزه قضایی به منظور تدوین بهتر برنامه های اجرایی شناسایی می شود.
احمد جعفری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که هم اکنون در شوراهای حل اختلاف با مجموعه کارآمد،متخصص و توانمندی سر و کار داریم، افزود: عملکرد این اعضا از ورود حجم زیادی از پرونده ها به محاکم جلوگیری و فرصت بیشتری را برای قضات به منظور رسیدگی به پرونده های پیچیده فراهم کرده است.
وی با بیان این که سال گذشته نیز به همه شعب روستایی و شهری سرکشی و از نزدیک عملکرد اعضا ارزیابی شده، خاطرنشان کرد: با ارائه آموزش های کاربردی و بازرسی های کارشناسان، کیفیت رسیدگی به پرونده ها در شعب شورای حل اختلاف استان بهتر شده است.
احمد جعفری گفت: حضور در دورترین شعب شورای حل اختلاف ، امکان تعامل چهره به چهره و بررسی مشکلات به منظور برنامه ریزی بهتر برای تدوین دوره های آموزشی ویژه هر حوزه قضایی را در سطح استان فراهم می کند.
به گفته وی در این بازرسی ها شناسنامه کاملی از تمام شعب تهیه شده است که می تواند درآینده به عنوان یک مرجع کامل برای برنامه ریزی ها و اقدامات مدیریتی مورد استفاده قرار گیرد.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف گلستان در پایان گفت: هم اکنون ۱۰۳ شعبه شهری و ۳۵ شعبه روستایی شورای حل اختلاف در استان گلستان فعال هستند.
انتهای پیام/

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۳:۰۳ ب.ظ

دیدگاه